Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Catten - 19 mars 2008 20:03

tydligen har jag babblat vitt och brett om "drömjobbet" utan närmare specificera vad det är.....


Det är en aning vid sidan av min ordinarie genre om man säger så, och det kanske är därför det är något jag verkligen vill? Jag har alltså fått en säsongsanställning som kyrkogårdsarbetare i Skatelövs församling. I tjänsten ingår allt förekommande utomhusarbete, som gräsklippning, ogräsrensning, gravgrävning och dito igenfyllning, vård av fondgravar, bevattning samt även  städning av kyrkan och lite annat smått och gott underhållsarbete....


Nu har jag börjar rekapitulera vad ordföranden sa i morse när hon ringde och det var minsann inte lite. Tex att  min tjänstgöring inleds med middag på Grimslövs Värdshus tillsammans med kyrkogårdsförvaltningen =), jag ska åka till Byggshoppen och "plocka ut" vad jag behöver i arbetskläder (hjälp, ingår STRUMPOR?) och från rara Å fick jag tipset att köpa mig ett käckt rosa set att ha med mig middag och frukt i *L* En unikabox alternativt en "Dramaten" torde fullborda min förvandling från nån slags "goth/punk/synth/alternativCatt" till en stadgad och respektabel kroppsarbetare!


Måste ta en funderare på det här med Fack/A-kassa också, vilket och varför, ATT är självklart - aldrig mer arbetslös utan att få stämpla!!


Kommentarer om hur "småländsk" jag låter har jag fått från samma håll två dagar i rad - face it, det är så jag kommer att låta i fortsättningen - man blir som man umgås! ;-)Men det har åtminstone lockat till skratt och då känns det helt ok! Den här dagen har faktiskt givit bara glada nyheter så jag kan nog med gott samvete hävda att idag är jag ingen surkärring - fastän det är Blåkulladags imorgon!


Matchmakingen fortgår känns det som......inte nog med att "grannen" tvingades över i helgen - idag fick jag SMS från E med frågan om vad jag tyckte om min bordsgranne, tillika hennes svåger. Tja, vad säger man? "En trevlig och pratglad person" lät väl lagom neutralt? Livet är komplicerat nog som det är känns det som.............


Åsså lyssnar jag om och om igen på remixen av Takidas "Curly Sue" och det gör faktiskt inte lika ont i magen längre - nu är den BARA vacker!! =)


Ha det grejt - gå på påskdejt?


*snabbedit igen* - jag har bakat skorpor igen - kom nämligen på att om de sätter sig där jag nämde tidigare och ingen annanstans så är det ju helt ok!!! =D

Av Catten - 19 mars 2008 09:45

finns det nåt jag verkligen djupt och innerligt HATAR så är det att bli väckt av telefonen....och idag var det extra jobbigt eftersom jag om igen har ont i halsen och är snorig!!


Men jag är verkligen, verkligen glad att jag masade mig upp och svarade för det var Kyrkonämndens ordförande som ringde för att berätta att JAG HAR FÅTT DRÖMJOBBET!!!!! *dansar segerdans*


Hon hade massor av info till mig men jag kunde nog faktiskt inte ta in så mycket mer än att jag börjar jobba den 15 april, ska prova ut arbetskläder innan dess och att det finns en egen dusch till mig eftersom jag är kvinna och inte "bör" duscha ihop med grabbarna.......Klokt tänkt - jag vill inte behöva gräva gravar åt arbetskamraterna efter att ha skrämt ihjäl dem! *L*


Nu har jag MASSOR av telefonsamtal att ringa - alla tumhållare förtjänar egentligen ett personligt tack, men jag har ju inte fått nån lön ännu...;-)

Så därför - TACK, och tack igen alla ni som trodde på och hoppades med mig -  Lavv jo!!



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards