Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Motiverad? Mjaaa.....

Av Catten - 5 maj 2009 13:28


Igår var en ruggig dag - alltför mycket snurrade alltför fort vilket fick till resultat att jag faktiskt blev hemskickad med orden: "Du känns inte så motiverad idag, vad sägs om att gå hem nu och komma tillbaka imorgon med nya tag?"


Det är just ett sådant jobb jag behöver - där den allmänna dagsformen får styra insatsen. Det är inte bara jag som skulle må väl av ett sådant jobb - de villkoren var de som angavs av i stort sett alla de sk sjukpensionärer (det finns ett annat mer PK ord som jag inte minns längre) som  i höstas tillfrågades om det ville tillbaka ut i arbetslivet igen. Föga förvånande kände sig det stora flertalet alienerade och ville visst då kunna jobba igen.


Bara några  småsaker krävdes för att det skulle bli möjligt: förstående arbetsgivare och kollegor, flexibilitet vad gällde både arbetsuppgifter och - tider samt en massiv insats från de instanser som kan ge hjälp att hitta den sorterns arbete. Finns det, och om det finns - är det inte något som vi alla har behov av oavsett hur kranka eller friska vi är? Speciellt i dagens lågkonjunktur........


På tal om att vara PK förresten så vill jag fortfarande kunna säga tex negerboll och rullstolsbunden och utvecklingsstörd och städerska  utan att betraktas som varken rasist eller framstegsfientlig. Jag tror att vi skjuter över mål många gånger i vår strävan att vara så korrekta som möjligt, och inser inte att det är SYNSÄTTET, snarare än ORDET som skapar fördomarna.....

 
 
Ingen bild

Snyggot Å

5 maj 2009 19:06

För att inte tala om ORDBLIND *asg* Håller helt å fullt med dig i hela sista sycket!!! *kram från mig*

 
GladaKatarina

GladaKatarina

6 maj 2009 10:40

Visst är det märkligt att ALLA vet vad som egentligen är rätt och hur vi egentligen bör göra för att få det hela att fungera - men de som KAN coh SKALL göra något åt det *väljer* att låta bli. Väljer. Obs, väljer. Trots att det hade blivit billigare i längden att göra vad som krävs.

V-A-R-F-Ö-R-?

Apropå PK-ord! För några år sedan cirkulerade en historia i Malmö/Lund-området. Martin Dahlin är ju från Lund och bodde senare i Malmö när han spelade i MFF.

En dag sågs Martin Dahlin i en kö till ett Malmöfik. Personen vid kassan ville ha en negerboll. Kafébiträdet blev generat och sade:
"Nej, nej - man säger faktiskt chokladboll!"
Kunden bad om ursäkt.
Sedan var det Dahlins tur. Han fick frågan om vad han ville ha och sade rappt:
"En negerboll!" ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
msA

msA

7 maj 2009 10:42

Kloka ord, vänsan.
Det är som sagt attityden vi måste jobba på...

http://www.missarden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards