Alla inlägg under september 2010

Av Catten - 18 september 2010 16:29


sjuk är inte min favoritsysselsättning.


Att vara det i tre veckor och pågående är ännu mindre kul.

Att ha gått igenom alla kända, mindre kända och helt okända huskurer utan att få lindring är rent ut sagt väldigt okul.

Att ha provat alla Droghandelns både recepfria och - belagda meddusiner utan att få lindring är skrämmande tråkigt.


Nackskott har övervägts.

Nackskott har uteslutits.


Återstår bara att fortsätta växla mellan säng, soffa, toalett och även en kort stund; datorstolen.


Nu är det soffans tur.



Av Catten - 8 september 2010 16:06


så har det plötsligt gått en hel massa år:


Idag firar mina föräldrar 48- årig bröllopsdag.


Ofattbart.


På mer än ett sätt. Det är inte upp till mig att analysera mina föräldrars äktenskap - men jag kan nog utan att ljuga säga att det varit ganska stor skillnad på givandet och tagandet fördelat på dem i den relationen.


Anyhoo, jag firade dem med en ostfralla och en kaka som kallas "kam", nåt hie som verkade bestå av 95% vispgrädde, men paps gillade den och det var ju det viktiga. =)

Av Catten - 2 september 2010 19:09

det praktiskt?


Så här lagom tills det verkar som om min förkylning äntligen släpper taget - så dyker Ängelen i vad som verkar vara samma skräp! Meeeen, eftersom mina barn är och alltid har varit viktigare än mig så haver jag idag varit och införskaffat ett gäng medikamenter på droghandeln (?). Farmacepten hävdade bestämt att detta var den värsta höstförkylning hon upplevt på över 10 år och även den tidigaste - nog brukar folk bli infekterade när semestrar och sommarlov är slut, men så här illa kunde hon inte minnas att det varit på länge.


Droghandeln förresten - jag kan inte riktigt förstå varför man valde ett sådant namn - någon påstod att det var ett drygt 100-årigt bolag som hetat så sedan start som nu tagit över vissa apotek, någon annan gissade på att det skulle klinga likt det amerikanska "drugstore" men oavsett vilket tycker jag ändå att det finns en otrevlig klang över namnet. Droger liksom...det finns ju inget positivt med dem?


Det de sålde kändes dock någorlunda okej, även om jag i normala fall inte är så mycket för skolmedicinen och dess läkemedel så har ju inga huskurar alls hjälpt så då blir det väl till att övergå till "starkare" varor. Nu håller jag tummarna för att ungen inte är sjuk i de där tio dagarna som det påstås att den här höstförkylningen varar - hon har så mycket kul i skolan att det vore synd om hon var tvungen att vara hemma!

Av Catten - 1 september 2010 16:00


var Ängelen på via skolan idag. Lite fundersam på varför hon skulle gå just på obligatorisk valdebatt med tanke på att hon inte kommer att få rösta förrän hon är 21....


Information om de olika politiska partierna redan tidigt är ju en självklarhet, men en valdebatt (tänker jag) är ju rätt fokuserad på de för tillfället aktuella frågorna och kanske inte informativ i samma utsträckning men är det obligatoriskt så är det - så hon gick och kom hem med enda kommentaren: "Vad du än gör mamma, så rösta inte rött!!"


Jag raljerade lite kring uttalandet men frågade sedan vad hon baserade sitt statement på och fick veta att den kvinnliga representanten för V hade svurit, skällt och nedvärderat sina opponenter å det grövsta. Och ni ska veta att när det gäller min unge så måste det verkligen vara grovt för att hon ska reagera - men det gjorde hon alltså, och drog några exempel för mig.


Vilket får mig att fundera ytterligare. Vad lärde de unga sig av detta?


Att det är okej att smutskasta och kalla för skällsord?Att det är viktigare att höras än att ha något konkret att säga? Att den som skriker högst "vinner"?


Nu säger jag naturligtvis inte att detta gäller generellt för V, men även av det ytterst lilla jag hittils sett av valdebatter har de handlat mer om att ironisera och misskreditera "motståndarna" än att framhålla sin egen politik. Det är ett i mitt tycke väldigt underligt sätt att värva väljare - alla vet väl att man hellre håller på det förlorande laget än på de självklara/självutnämnda vinnarna?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards