Alla inlägg under juli 2012

Av Catten - 3 juli 2012 19:40


"Det är saligare att...."


eller


"Ju fler vi är tillsa....."


Nä, jag hade för mig att det fanns någon floskel om att det inte gjorde så mycket att det blev sällan, för då blev det desto bättre, men det tänkte jag nog enbart för att lura mig själv?


Ibland bloggar jag inte för att det liksom inget händer i mitt liv och ibland bloggar jag inte för att att det händer lite för mycket i mitt liv. Som nu typ ungefär. Jag har haft en fin skolavslutning, en sjupermysig midsommar, en mumsig helg och jobbar som en tok på sommarjobbet - än så länge.


För på fredag ska jag faktiskt gå på semester, för ovanlighetens skull!


Om allt går som det planeras så ska Älskot och jag ha hela tre veckor tillsammans. TRE veckor, det är mer tid än vad vi någonsin tillbringat ihop. Det är inte utan att jag är fundersam på hur det ska gå. Jag är väl inte mer imponerad av Lasse Winnerbäck än gemene man, men vissa träffsäkra citat har han myntat och ett av dem är jag speciellt förtjust i eftersom jag tycker det speglar mig liksom:


"Du är svår att leva utan, jag är svår att leva med"


och det säger jag ju inte för att fiska efter komplimanger, utan för att jag av erfarenhet VET hurdan jag är....


En fullständigt fantastisk människa, men full med fel och brister :)


Ett av de felen och bristerna är att jag lätt blir otålig på andra människor. främst för att de inte kan läsa mina tankar och liksom fööörståååå vad jag tycker att de borde göra och hur jag tycker att de borde agera. Jag vet, det ÄR faktiskt inte så himla lätt så jag jobbar på att förlåta folk i förväg för att de inte har den förmågan   


Så om Gud vill och tygen håller (se där, nu fick jag till en floskel lik förbaskat!) så är vi fortfarande ett par om tre veckor. Fast det handlar nog mindre om hållbart tyg än om Älskots fantastiska förmåga att stå ut med mig och mitt humör :)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards