Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Jo alltså...

Av Catten - 5 maj 2010 21:51


Klart att jag vill stanna kvar på skolan mira, nu börjar jag få lite grepp, till och med om matten! Men om det ska bero på att N är allvarligt sjuk så känns det ju lite kymigt liksom - fast å andra sidan; "Den ens död är den andres bröd" sägs det ju. Rektor säger att N kommer tillbaka nästa måndag - kollegorna säger att de tvivlar på det- jag bara väntar och glider med......en omplacering av henne vore ju tippelitoppen för oss båda, precis som du säger Selma!


Gled gjorde det inte idag utan gungade, sprattlade och svängde när Ängelen hade avslutning på musikskolan. 33 band uppträdde och det var främst rockinfluerat - men jämnt överlag riktigt bra. Stolta modershjärtat måste dock påpeka att det inte var många band bortsett från "Case of Emergency" där alla bandmedlemmarna spelade i samma tempo hela låten igenom...vi skyller på att med hörningen inte var på topp =)


Spräckt min budget har jag gjort totalt och fullständigt idag också - igår på arbetslagsmötet insåg jag att mina skor STANK! Räknade snabbt i huvudet och kom fram till att jag haft de skorna i hela sex år så nu har jag shoppat på mig inte ett - utan två par vårskor för den sammanlagda rent horribla summan av 278:- Men jag räknar med minst sex års brukstid även på dem, kanske mer eftersom jag nu har två par att alternera med så på det viset blir de väl värda pengarna. Å så säger man att kvinnor är shoppingtokiga - och främst vad gäller skor?


Träffa snyggot Å har jag också hunnit med - hon var och plattade tuttarna för första gången i sitt liv och såg minst sagt förbryllad ut när hon kom ut efter mammografin. Jo, det ÄR tyvärr så - hur bulligt välformade vi kan tyckas vara är vi trots allt rätt ihopklämbara (jag uppfann just det ordet, om nån undrar). Eftersom vi nu båda är oerhört upptagna kvinns blev det en snabb måltid men vi hann nog klämma in en hel del babbel under den stunden och framför allt var det sååå trevligt att ses face2face igen - det var alldeles för länge sedan sist!


Sist och slutligen kan jag meddela att betonggolv - inte bara de i fabrikslokaler utan även de i skolor - är jävligt hårda och det känns från vristerna hela vägen upp i axlarna och därför ska jag bespara er mer svammel för idag. Imorgon är det torsdag och en dag närmare helgen  då Hjärtat kommer  hit och jag lääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääängta
r! =)

 
 
Selma

Selma

6 maj 2010 09:05

Jag älskar skor, så är det bara.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Ingen bild

Yasha

6 maj 2010 10:52

Ojojoj, Catten, kvinnors behov av att shoppa just skor ÄR både känt och stort, men jag tror att själva shoppingen helt enkelt som allt annat rättas efter plånboken. BEGÄRET däremot, det finns där. När man ser dem, så vill man HAAAAA!!! *asg* Jag vågar inte ens titta när jag inte har pengar, för jag gillar inte att inte kunna köpa när de uppenbarar sig. De där underbara skorna.

Hoppas ni får en mysig helg. Jag ska äntligen få krama om min galenman igen. *krama*

 
Ingen bild

Catten

11 maj 2010 20:34

Jag älskar också skor - men är oerhört petig med dem - har provgått ena paret nu och de funkar, lite skoskav får jag nog räkna med i början men det andra paret var ett klart felköp, vet inte vems fötter jag hade med mig när jag provade dem?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards