Alla inlägg under oktober 2008

Av Catten - 26 oktober 2008 18:15

Både och faktiskt - jag har roat mig vid symaskinen ett tag. Den oerhört "cattiga" klänningen jag fick av snyggot Å, men som jag ser ut som en strandad valross i har idag förvandlats till blus och kjol istället, madrassen och kuddarna Ängelen ska ha hos pappan har äääääntligen klätts med krossad sammet i svart och ILLråwsa (porrigt värre) men mina f*rbannade arbetsbyxor är fortfarande trasiga å det mest olämpliga sätt. Tyvärr har orken fullständigt tagit slut för sömnad så imorgon får jag väl tänka lite extra på åt vilket håll jag vänder ändan när jg ska böja mig framåt - eller ta på mig mameluckerna i laxrosa med volangkant?


Igår var Ängelen ett underverk av tråk, ingen kompis ville eller fick leka med henne och hon gick faktiskt och lade sig redan vid 21 -tiden. Idag har de å andra sidan trillat in som pärlor på ett radband, den ena oheligare än den andra och tydligen är det inte slut än. I min enfald har jag lovat henne att ha översovare (undrar om hon är lika generös med mig) mot löfte att vara KNÄPPTYSTA efter 22.30 emedan och ehuru tidsomställningen både vår och höst gör mig ännu mer puckad än vanligt. Jag är seg som kolasmet, fnissar som en barnunge åt allt och inget - Slemmy och jag bröt ihop vid matbordet över en radda otroligt dåliga snorskämt, ett fånig filmsnutt  jag fick via hotmailen vek mig dubbel....men hellre det: "always look on the bright side" liksom!


Äckeloptimist blev jag kallad av S häromdagen och visst, det kan jag stå för eftersom det är åt andra jag är optimist och 1:a egoboostare. Pessimistfjolla är kanske lite mer med sanningen överensstämmande när det gäller, men vaffan det är ju bara att bryta ihop och gå vidare! =) Den tanken dök upp ett antal gånger när jag läste Helena von Zweigbergks bok "Ur vulkanens mun" - läskigare bok har jag nog aldrig läst, den klår lätt både King och Koontz, Mary Shelley kan slänga sig i väggen för den här boken handlar om det jobbigaste och farligaste som finns, nämligen relationer. Ett förhållande har hamnat på glid och HvZ beskriver såååååå ingående smärtan som drabbar både barn och vuxna. Aj, aj, aj vad jag kände igen mig bitvis....ågren......




Av Catten - 25 oktober 2008 23:31

Varför sitter jag uppe långt efter jag talat om för folk att jag ska gå och lägga mig, att jag är trött och inte orkar mer idag? Vad är det jag väntar på? Att något otroligt ska hända, som i den där kaffereklamen ni vet, när det pangtjoff dyker upp en stilig man på ett osannolikt sätt och lyckliggör en kvinna genom sin blotta närvaro? Nej, det vet jag med all önskvärd tydlighet att jag inte kan förvänta mig....


Egentligen borde jag verkligen gå och sova - passa på att tjäna in den där extratimmen (tack för förklaringen M!) och sova riktigt riktigt länge så att söndagen blir kort och måndagen kommer snart. Just nu är jag riktigt labil - när jag är glad så är jag jätteglad, och när jag börjar fundera så tar det tvärstopp och ner i diket. Jag uppskattar verkligen att jag har goda vänner som märker det och stöttar med sin närvaro *love you*


Ergo: nattedags, men eftersom jag just tog en sväng ut i köket för att hitta något kallt att dricka och återupptäckte resterna av chipsen som Ängelen och jag svullade i oss framför en småfånig film innehållande bla John Cleese och ett nedläggningshotat zoo så kommer det att ta en stund. Chips har en tendens att skära sönder insidan av min mun, men lite får man väl offra sig? Jag ska parkera en stund i soffan, se om det sänds några såparepriser och så inte finnas en stund, medan kalorierna rusar runt i min kropp för att se var det lämpligaste stället att placera sig kan vara. Personligen hoppas jag på att det blir i det som tacksamt tar emot stöd från min behå........

Av Catten - 25 oktober 2008 17:03

var det ju inte direkt att bli väckt av telefonen klockan tre minuter över åtta i morse när jag VÄLDIGT bestämt hade sagt "inte före åtta".....Men det kostar att ligga på topp sägs det och låg var ju just vad jag gjorde, men mer på söta örat än på topp!? Kunde jag somna om sen då - nej, nähä, icke, inte en chans! "Carpe kudden" skall hädanefter vara mitt slagord och till yttermera visso skall mobilen förvaras utom hörhåll på helgmorgnarna. Så de så!


Men fördelen med att vakna och stiga upp så där tidigt är ju att jag får bra mycket mera helg..........och det behöver jag kan jag säga. Festen jag hade tänkt att gå på ikväll avbokade jag med omedelbar verkan när jag fick veta att ett visst oönskat element skulle gå dit, så det blir ingen dans på borden denna lördagen heller! Ängelen deppar för hennes pojkvän är sjuk och inte varken kan besöka eller besökas så förmodligen ska vi deppa och hetskolla på tv-såpor tillsammans, det vill säga om vi överlever det akut förestående besöket av mina föräldrar som i skrivande stund är på väg hit från sin utflykt till Glimåkra med vävstolstillverkning och därmed hörande pruttilutter och fissedurer.


Vad jag önskar mig just nu är en absurt stor godispåse med choklad och lakrits i, en film som inte är läskig och en gosig filt att vira in mig i. Alternativet (som helt klart inte är något alternativ den här helgen) är att dricka mig asplakat på billigt rödvin och vara ohämmad och lössläppt på ett dansgolv - men det tyar jag banne mig inte! Glöm nu inte att ställa om klockan innan ni går och nattar er ikväll - fast jag vet inte om det är framåt eller tillbaka, om man vinner en timme eller förlorar en - och eftersom jag inte har ett endaste dugg att passa imorgon så bryr jag mig inte heller ett spår utan litar på att jag nån gång under dagen råkar få syn på en klocka som är omställd korrekt så jag får en hum om tiden.......


Nu ska jag släpa min hydda ut i köket och krafsa i den alldeles för otämjda hårmanen i funderingar på vad man erbjuder som "kvällsfika" till skåneresenärer - en slät kopp kaffe kommer väl knappast på fråga?


Happy slow helg på er........*köss där det känns*



Av Catten - 24 oktober 2008 19:59

som man borde - man borde ha villa, bil, stabil ekonomi, alltid göra "rätt" saker, ha en hög och god moral, höra av sig till vänner och släkt regelbundet osv osv.


Sen är det minst lika mycket man INTE borde - ljuga, bedra, slösa, hånskratta och använda fula ord.


För tillfället skiter jag fullständigt i alla borden och borde inten, jag använder så många fula ord jag kan, hör sällan av mig till vänner om det inte är så att jag behöver dem, har ett minimum av ägodelar och vad det gäller det där med "bedra" så är jag ju singel, men nån hög moral har jag aldrig påstått mig ha....Bara så jävla jättemycket egen vilja - och den följer jag.


Därför pratar jag gladeligen i telefon hela halva nätterna fast jag borde sova och vara så fräsch som en ros i yngre medelåldern kan vara, käkar med stor njutning chokladpudding fastän min kroppshydda rätteligen skulle klara sig utan båden den och den löjligt artificiella grädden som spritsats ovanpå - och vad mera är: jag tänker fortsätta med det, så länge jag har lust och så länge det funkar för mig.....


Roligare än så här blir jag inte idag - och förmodligen inte alls på hela helgen, trots att jag ska på någon sorts fest imorgon. Jag har ingen aning om vilka som kommer dit, känner bara en enda människa där och ska vara fullständigt torrlagd delvis på grund av det och delvis för att det inte ännu finns någon fyllespärr på min mobiltelefon....


Nu ska jag titta på "From Hell" tillsammans med Ängelen som köpt en GIGANTISK godispåse och säkerligen kan övertalas att dela med sig åt den "klädsamt fylliga" mamman. Happy helg era underbara människor - ni andra får ha det hur ni vill!=)


Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatans vad trött jag är, och lika kelvänlig som en dö igelkotte ;-)

Av Catten - 23 oktober 2008 19:37

Idag har jag fått det bekräftat - allt är mitt fel. I viss mån också exets, men eftersom det var jag som tog initiativ till separation/skilsmässa så är det jag som bär ansvaret.


Är det någon som har nåt elände och kval som behöver stjälpas över? Put the blame on me bara, efter det här pallar jag allt!? Det får bli många nattvarder och syndaförlåtelser framöver, men vafan - käkar jag tillräckligt många oblater så behöver jag kanske inte köpa någon mat.....







Av Catten - 22 oktober 2008 18:45

bevittnade jag idag.......


Två alldeles enorma lindar som fallit offer för någon neslig sjuka och stått och tvärdött, samt en gammal kastanj som kolat av ren ålderdomssvaghet plockades idag ner i bitar av två flinka gossar. Alla tre träden stod naturligtvis så illa till att det inte vara att "bara" fälla dem raklånga, det krävdes en hel del fillelurande på vilken bit som skulle kapas före den andra och vajrar och vinschar, stegar och traktorer och inte mindre än 4 (fyra) motorsågar.


Jag höll mig för säkerhets skull på behörigt avstånd, lindade in mig i gulrött avspärrningsband och lullade längs vägkanten för att kunna stoppa eventuella potentiella förbipasserande - potentiella eftersom det naturligtvis inte gick att passera med ett mastodontiskt kastanjeträd liggande tvärs över vägen. Men hassegu vad snabba de var gossarna; weeeee, tjoff, brak, lite weeee till och sen var det mest bara pinnar kvar! Lite sorgligt att se, träd som stått på kyrkogården sedan jag vet inte när, men åtskilliga år bör det ju vara för att de ska kunna uppnå den höjd de hade? Braket när den största linden föll och stammen splittrades vid nedslaget var ett på något sätt väldigt vemodigt ljud. Kan man sörja ett träd?



Av Catten - 21 oktober 2008 16:37

Måndag:


*jobb

*chokladpudding

*massa telefon


Tisdag:


*jobb

*sjunga


Sammanfattning: trött, frustrerad och förvirrad och ändå lite glad.


Mera Robyn: "And you never were, and you never will be mine"

Av Catten - 19 oktober 2008 14:06

En enkel sammanfattning av helgen so far:




Fredag: För mycket mat, för lite vin





Lördag: För mycket vin, för lite mat




Söndag: För lite av allt




"And it hurts with every heartbeat"

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards