Alla inlägg under april 2008

Av Catten - 30 april 2008 07:01

Det är knappt jag tror det är sant - här sitter jag, vaken sedan en timme tillbaka och är PIGG! Undrens tid är ännu inte förbi......


Idag är det Valborgsmäss, årets största suparhelg för ungdomarna näst efter Lucia. Intressant - kanske ska ta mig en liten "nattvandrarrunda" i Byhåla för att kolla upp dem? Mina egna planer blev - föga förvånande- ändrade. Fast med tanke på att jag idag jobbar nionde dagen i sträck, ska börja sångöva vid 18, sjunga i kyrkan vid 19 och vid majbålet kl 20 samt därefter grilla med sångvännerna så hade det kanske varit en aning ambitiöst att åka på fest som påbröd.....Man kan visst inte hinna allt?


Tyvärr, höll jag på att säga - för igår blev jag erbjuden att komma och städa på ett ställe där det kliat i mina fingrar att få röja lite, men jag har inte vågat fråga *rodnar*. Åsså är det ju "där borta" så jag lär inte heller hinna det till lördag :( Annars hade det känts bra att kunna göra NÅGOT där istället för att bara sitta och vänta och oroa sig.....Jaja, som sagt - allt blir inte som man vill/tänkt sig och det är väl kanske tur på sätt och vis, för hur osvenskt hade det inte varit att vara nöjd med livet?


Nu är det dags att packa unikaboxen aka tygkassen inför dagens äventyr och hoppa i lilla Eskrutten som fått obefogat mycket kritik på sista tiden! P 19 hävdar bestämt att det är fel på bromsarna, men jag menar att de bara är lite ovana *L* Från annat håll fick jag höra att jag borde tvätta bilen - men vaddå, det gjorde ju pappa nån gång i oktober, man ska väl inte slita på lacken hur ofta som helst?


Och btw sus, det är ju vänsterhäntspillrig jag ÄR! ;-)

Och btw igen - vad KUL att se att det bara rasar in besökare hos mig, jag hoppas ni läser och inte bara scrollar ner och kollar efter intressanta ord *ASG*! Jag vet att det är lite löjligt att "tigga", men kludda gärna ner en kommentar nån gång, det vore intressant att veta vem du är!!

Av Catten - 29 april 2008 17:16

varför har du övergivit mig? Idag när jag fillelurade runt - eller snarare slet som ett djur, dvs sågade ner lindar med handsåg, lastade på släp, trycktvättade stenar, försökte laga kyrkportslåset som varit "provisoriskt" lagat i fyra år med ett gäng gummisnoddar osv osv, och ingen hade tid, ork, lust eller råd att varken smsterrorisera eller ringa mig så egoboostade jag mig själv genom att sjunga "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som duuuuuuuuuu" =)


Nä, skämt åsido, svackan börjar ge med sig och nu är jag mest arg. Det är nån liten jävel som tydligen gillar lila penseér och har antingen gnagt av varenda förbannad blomma eller ryckt upp hela plantor på vissa gravar.......gissa vem som får den höga äran att nyplantera? Men idag lades ytterligare sten på Herr R:s börda: både kyrkorådsordföranden, kyrkoherden och komministern frågade och fick höra hur det har stått till de här veckorna jag jobbat, och de fick veta med besked!! *ler grymt*


Jag hatar missade samtal på min mobil, jag har ju den där som är på utgående och därför ligger hemma i en låda och när det ringt på den på okänt nummer och jag dessutom inte kan hitta innehavaren på varken  hitta.se eller eniro så blir jag så förtvivlat nyfiken! Kanske nåt att bearbeta, underligt nog ska den ha ringt i gårkväll vid åttahugget och då var jag varken upptagen, sov eller var död, så varför hörde jag den inte?


Att fötter och knän kan göra så här ont upplevde jag inte ens när jag vandrade i fjällen i min gröna ungdom i gummistövlar och billiga gympadojjer. Det här ska ju föreställa dyra fina skor.....när jag blir rik ska jag köpa en stegräknare, jag skulle tro att jag går ungefär en halvmil om dagen minst!


Men jag har det lite bra också - idag bjöd söta rara A på middag: tonfiskkotlett och potatisgratäng med MASSA grädde i så det är nog ingen risk att jag tynar bort! *L* Märkligt nog har tant efter tant approcherat mig på körgårn och frågat om jag håller på att försvinna? Jag, som är lättad att vågen ff visar tvåsiffrigt och inte mer fattar inte alls vad de pratar om, men i Småland lever vi kanske kvar efter den gamla normen att ju fetare desto finare folk? ;-)


Idag shoppade jag dock loss på ett gäng grönt: äpplen, apelsiner, vindruvor, stjälkselleri, champinjoner, gurka, potatis och inget onyttigt alls - förutom snuset då, men det lär ju inte sätta sig varken på lilla maggen eller stora rumpan! Nu ska jag klättra in i duschen, jag är svettig som en gris efter att ha gått i regnställsjacka (!) idag när jag blåst stenar. Svettig på knäna är jag också - märkligt ställe! *S*


*reser mig försiktigt* Oj, aj, stånk, stön!

Jo

Av Catten - 28 april 2008 21:03

Jag fortsätter att jobba, sova, äta - och längta......


Bonnabrännan har gjort sitt intåg, nacken är rödare än näsan och antagligen blir det dåligt(are) med sömn inatt. Ont i näsan är det också - fyra gånger på tre dagar har jag ofrivilligt lyckats smätta ut den där piercingen, och varje gång haft ett helvete med att sätta tillbaka den. Varför gjorde jag den på höger näsvinge när jag är så jävla jättevänsterhänt?


Nä...humöret är fortfarande inte på topp - l8ters, friends and loved ones!

Av Catten - 27 april 2008 17:47

Det blidde ju inget bra alls. Pofftjoff ner i melankoliträsket igen, trots ihärdiga försök att INTE tycka/känna/längta/vilja och för att jag har så mycket (roligt, fint och bra) som håller mig kvar här vill jag faktiskt hellre vara där! *pekar*


Jag går och drar täcket över huvudet, mina vänner - jag stannar där tills jag måste skriva igen - godnatt!

Av Catten - 27 april 2008 14:39

sällan som man tänkt sig =(


Familjegudstjänsten idag var rolig och ungarna i Musikalgruppen var duktiga, men vad man har där att göra enånhalv timme i förväg vet jag inte? En timme innan ska man ju ringa i klockorna, men allt annat hinner man ju gott och väl därefter.....


Herr R fick kritik idag av en pappa som har sin lille son begravd på nya delen av kyrkogården och därmed brann den lediga dagen inne. Imorgon MÅSTE det kanthuggas, gräsröjas och vattnas, vilket innebär att jag går in på åttonde arbetsdagen i rad. Inte för att jag jobbat massor i helgen, men jag skulle gjort lite annat i morgon hade jag tänkt! Egentligen borde jag vara förbannat van vid att det jag planerar går i stöpet av en eller annan anledning och ändå stör det mig lika jävla mycket varenda gång.....


Trött som en gnu är jag idag, det blir en tidig kväll tror jag och innan dess borde jag förmodligen sätta mig och betala räkningar. Det är nog något av det mest ångestframkallande i mitt liv, att logga in och få svart på vitt EXAKT hur tunt det är på kontot och sitta med en bunt räkningar i näven. Det är så mycket jag skulle vilja få de där slantarna att räcka till! Jag får surr i magen bara jag tänker på det......på tal om magar kanske det är dags att käka något?


När jag var på mataffären igår för att handla kom jag faktiskt inte på nåt gott alls som jag ville ha, så det enda jag shoppade på mig var mera knäckebröd och morötter - vanans makt är stor! *L* Röksugen är jag idag också, men om jag lyckades dricka alko i fredags utan att röka så bör jag väl klara en slow söndag också? Men en fin tröst är det, mot allt från ågren till ensamhet, underligt nog.........

Av Catten - 26 april 2008 14:58

kanske få nåt gjort i denna dag - men jag tyar inte........stackars Catten är bakfull! =( För första gången i sitt vuxna liv bör tilläggas, och anledningen är förmodligen den att jag drack för lite! *L* Inte för att det på något sätt är något att skryta med, men jag har alltid haft hög akolholtolerans (det kan ha nåt att göra med mängden fett på kroppen har jag hört) och söp lätt stora starka karlar under bordet på den tiden det begav sig.


Igår drack jag ett glas vin och två drinkar - tyckte nog inte själv att jag blev nämnvärt påverkad av dem, pratglad är jag ju ändå ;-) men huga vilken negativ effekt det blidde i slutänden! Efter det inte alls så sprudlande telefonsamtalet som jag förväntat mig som kom vid 03.13 sov jag ännu sämre än innan och när klockan ringde vid 10.15 var jag vaken och sjuuuuuk sedan länge. En hackspett hade byggt bo i mitt huvud och en iller i min mage och tanken på att vara på jobbet klockan 12.15 var på intet vis tilltalande. När någon ringde för att förklara sitt kryptiska nattsamtal måste jag ärligt erkänna att jag inte var ett enda dugg intresserad - jag ville helst bara dö, och uppmaningen att "lägg dig och sov igen gumman", suckade jag mest bara åt...jag MÅSTE ju upp!


Nåväl, jag deponerade diverse rester i porslinsholken, med en intensitet jag inte upplevt på många år, duschade i en timme och förbannade omigen bristen på underlagscremer i det här huset. Jag har inte påsar under ögonen idag - jag har sopsäckar! Det syns små glimtar av vitt i ögonrödorna och kroppen känns som om jag sovit i en mangel. Den stora frågan är nu - hur F*N kan man bli så bakis utan att ha fått uppleva berusningen? Orättvist, tycker jag!


Hur som haver höll jag ihop mig såpass att jag klarade av förberedelserna för dopet, ingen dog av chock av att se varken mitt grönbleka ansikte eller den HYSTERISKT blommiga mammaklädtrasa jag hittade i min garderob. Hur den överlevde flytten har jag ingen aning om, men det fanns tydligen ett syfte med det - jag slapp gå på dop helt svartklädd! Jag har fortfarande klädtrasan på mig och filosoferar så smått över hur gammal den kan tänkas vara.......mitt sista barn bar jag för över femton år sedan, å så påstås det att kvinnor shoppar hejdlöst!? Tillåt mig småle! Om jag kan, det stramar både här och där i det som tidigare kallades "ansiktshy" men numera bytt namn till "öknen".


Hela jag är en öken - jag ger mig inte in på närmare förklaringar till det, men vill ni mig något idag hittar ni mig förmodligen immobiliserad på soffan med senaste favoriten(tack darling T) "New Generation of Synthpop"satt på totalrepeat så att jag ska slippa röra mig alls.


Idag är det FAKTISKT mest synd om mig, pilutta dig du!!

Av Catten - 26 april 2008 00:28

Det känns att en börjer te å ble gammel......intensivt barhängande tar på krafterna - men KUL har jag haft! =) Min vana trogen så TÄNKTE jag en massa innan det var dags, bland annat tänkte jag att min "in- law" A behövde en utekväll.....tyvärr glömde jag tala om både för A och för M, som jag ursprungligen stämt möte med, att den andra skulle komma med ....hoppsan! Att jag sen hade tänkt ut en tid ihop med M glömde jag berätta för A *suck* vilket innebar att vi var ganska försenade - förlåt M!!!.


Men skitsammma, en kul kväll hade vi - ingen av oss är precis nödbedd när det kommer till att prata och det är ju på nåt vis en grundförutsättning för att umgås! ;-) Först gick vi till det som i min gröna ungdom kallades för "Olles tivoli" - det kan eventuellt ha nåt med att alla som ville kunde få sig en åktur där......Dit gick vi för vår prio nummer ett: gratis mat!! Nu var det ju en himla tur att maten var gratis, för den var inte så mycket att varken hänga i julgranen eller kasta i halsen, men gratis är ju på nåt vis ändå alltid bra? Nämnas bör kanske att vi alla tre är småländskor, de andra två både av födsel och ohejdad vana, jag mest av ren snålhet. Underhållna blev vi också, av två nästan identiska spelemän som rev av det mesta från "Jag vill vara din, Margareta", till CCR via Bob Marley....


Vart går man sen då? Ja, det är ju ändå så att Växjö, sin litenhet till trots har ett rätt bra utbud av nöjesställen, men den pub vi kom överens om att vi ville bevista var typ fullknökad med andra som oxå ville vara där. Då gick vi, för som sagt - vi är inga barhängare! Stället vi sen hamnade på har väl det nuvarande bästa/sämsta ryktet om det är så att man vill ha sällskap för natten med sig hem, men också det som har ett lite lagom trevligt dansgolv. Nu blidde det ingen dans för M var trött och skulle hem och A och jag som stannade kvar (betydligt längre än vad vi tänkt oss) fick tyvärr inte skaka rumpa heller eftersom de flesta som var där lekte kung i baren istf att dansa =(


Så vi tog en promenad istället, och glanade i skyltfönstrena. Jag hittade ett par skor och en klänning som var fin på skyltdockan av modell trådsmal, men förmodligen inte kommer att bli det på mig, just av den anledningen. Nemas problemas dock, eftersom affärerna naturligtvis är stängda så där dags...Poff,pang, tjoff så gick luften ur oss bägge - fredag är ingen jättebäst dag att gå ut på när man jobbat hela veckan, så P19 tillkallades per omgående. Nu befann han ju sig hos flickvännen, så under väntetiden klämde vi i oss lite sånt som jag gissar går under beteckningen "fyllemat" - dvs burgare. Men jag valde kyckling (kan lika gärna ha varit hund eller gnu) och stripparna var slut (?) så så där hiskeligt onyttigt blev det kanske ändå inte.....


Underligt nog kan man som vuxen kvinna inte få sitta på en parkbänk och äta och samtidigt dryfta sina kärleksbekymmer utan att det ska komma snorgärsar och lägga sig i. Mina funderingar dissade den tjuvlyssnande grabben totalt, Växjö är ju FULLT av män, varav han naturligtvis var en av dem.......snygga tyckte han att vi var, och unga såg vi ut och ålder ÄR ju bara en siffra sa han också - ända tills jag berättade varför vi satt just där. Han dröp av rätt kvickt när han blev informerad om att min son, jämnårig med honom själv skulle komma och hämta oss *skratteliskrattar* Tänk vilken dubbel användning jag haft av min son ikväll!


Kvar inatt är att vänta (men inte förvänta) sig ett telefonsamtal från någon som ska bli jättefull inatt...tihi, sist någon var i det skicket skrattade jag jättemassor istället för att prata!

Av Catten - 25 april 2008 17:00

Nä, definitivt inte (ännu iallafall), men vi ska faktiskt ut idag, mitt lilla fejs och jag! Ni minns, det där som färgats så läckert stoppljusrött av solen? En dag som idag cursar jag det faktum att jag aldrig lärt mig att använda underlagscremer och annat tjafs :(


Men skit samma, kräftor är ju goda! *S* Lön har jag fått idag med, hassegu vilken känsla att kunna säga "lönehelg" och det handlar om mig med! En halv lön blev det ju, men den är bara en aning lägre än den sjukpeng jag lyft tidigare så jag tror jag ska kunna unna mig en öl eller sjuttifemton ikväll - jag blir så attans kissenödig av dem bara.....


Nu kommer P19, han ska vara fyllechaffis åt "lilla mamsen" ikväll, kanske ska jag fråga om han kan köpa ut cig åt mig oxå moahahahah - egentligen är jag alldeles för trött för det här, det kan bli rent livsfarligt med alkohol ikväll........

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards