Direktlänk till inlägg 4 november 2020

Halvrisig

Av Catten - 4 november 2020 17:52

Jag har haft som en klump i halsen några dagar, och i morse hade jag en diffus huvudvärk som trappades upp under förmiddagen. Frös gjorde jag också, men mtp att inomhustemperaturen på jobbet ligger på 17° just nu, beroende på ett kasst fläktsystem som ventilerar med utomhusluft och bortkopplade element pga renovering tyckte jag inte att det var så konstigt.

Sen började jag fundera, öppnade 1177 och gjorde deras självskattningstest och fick besked om att jag borde ringa, ringde och fick besked om att jag rekommenderas göra ett test för pågående covid-19. Så jag åkte naturligtvis hem, tog ett par Alvedon och deltog på eftermiddagens utbildning via länk och detsamma med APT:n på jobbet. Insåg att jag har feber, bokade tid för testning på fredag och tycker lite synd om mig själv just nu.

Hoppas och tror att det är en vanlig förkylning med tanke på hur säker jag varit på att både Son2 och jag hade Corona i mars. Han var totalt utslagen i fem dagar, orkade inte ens sitta upp medan jag var lite halvrisig till och från i 18 (!) dagar. Nåväl, nu finns det ju test så nu blir jag förhoppningsvis säker på vad det är den här gången.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards