Alla inlägg under juni 2011

Av Catten - 27 juni 2011 11:22

Tja kära vänner - vad ska vi säga om midsommar?


Som alla vet är det amatörernas afton #1 (nyår är #2) och det gäller tydligen att på så kort tid som möjligt höja alkoholhalten i blodet så mycket som möjligt - det känns som prio 1. Och då talar jag inte om enbart denna, och enbart min midsommar. Egentligen borde jag väl inte förundras över det, år efter år men att vuxna människor dricker sig totalt bortom vett och sans...ja, jag vet inte?


Förmodligen är det bara att gilla läget och acceptera att var och en gör som de själva vill med sina egna liv...men det finns tillfällen då jag har svårt, mycket svårt för att acceptera det - speciellt i fall som det gällande mitt ex som tydligen gav upp för kvällen redan strax före 19 och detta med ett antal barn närvarande. Ännu mer "imponerande" var det ju att hans blivande hustru inte bara fotograferade honom utan även la ut bilderna på det där stora sociala nätverket ni vet....


Nu är de borttagna men SKÄMMES ta mig fan - hade det varit min karl hade jag inte velat flasha med hans beteende!


Skämmes tycker jag ärligt talat också att en kvinna som inte befinner sig i min bekantskapskrets men som jag på andra vis har beröring med borde göra. Så som varande vid full psykisk hälsa (tror jag), i 40-årsåldern och förmodligen fullt nykter kan ge sig till att slå ett hemtelefonnummer, låta det ringa alla signaler utan att få svar, lägga på, slå numret igen, låta alla signaler gå fram och så upprepa proceduren 4 ggr när den man ringer bara en korts stund tidigare klargjort att h*n är på väg ut...hur genomtänkt är man då?


Det blev en irritationsblogg idag ser jag - trots att jag egentligen har det alldeles tokbra här med Älskot i lilla byn vid havet och inte borde klaga alls =) Det kanske är så att jag har det FÖR bra och letar efter sådant som kan ta ner humöret, vad vet jag? ;-)

Av Catten - 21 juni 2011 18:06

vissa saker som gör mig så SJUKT upprörd att det stockar sig i halsen och fingrarna låser sig. Då är det tur att bl. a de här bloggarna finns:


http://suspicio.wordpress.com/


http://noboytoy.bloggplatsen.se/


Har du nån som helst hjärna i kroppen och något som helst intresse för hur vårt samhälle de facto tyvärr ser ut idag så läser du. I respektive blogg finns även länkar för dig som vill få veta mer, både till artiklar och till andra bloggare som skriver om liknande, oerhört viktiga saker.


Läs!


Läs!


Läs!

Av Catten - 21 juni 2011 16:02

så att jag inte är glad för mina besökare - men det är ju inte utan att jag undrar hur man har kommit till mig när man har sökt på:


* Hur man gör en midsommarstång av piprensare


*Sjukdomar på Victoriaplommon


* Linfröbaserat knäckebröd


Jag är nog den minst pyssliga person jag känner - jag gjorde slut på allt sådant jag hade i mig när mina egna ungar var små och det är med knapp nöd jag kan förmå mig att delta de få gånger vi har pyssel på jobbet.


Odlar Victoriaplommon gör jag INTE, trots att jag bruakde bo hela sensomrarna i mormors plommonträd av just sorten Victoria. För att försöka uttrycka mig hänsynsfullt gentemot er som är kvackelmagade så kan jag ju säga att min mage var gjord av plåt på den tiden - på äldre dagar har den rostat betänkligt.


Knäckebröd äter jag ju, det är nog mitt favvobröd faktiskt - men linfrö har jag inget behov av - och återigen för er kvackelmagades skull så avhåller jag mig från att utveckla varför :)


Men fortsätt att googla bort er vettja - ni är så välkomna hit oavsett om ni hittar det ni letar efter eller inte :)

Av Catten - 21 juni 2011 15:39

Nu när jag har gått på sammanlagt 10 dagars sommarlov/semester/arbetslöshet kanske jag ska ta mig samman och reflektera kring den senaste tiden, och framtiden?


Utan att bli långrandig och nämna alla turer, förvecklingar, maffiametoder och trixande kan jag berätta att jag fått fortsatt jobb på skolan - hela nästa läsår. Så nu har jag 7 veckors uteslit på kyrkogården framför mig, och sedan direkt på terminen. Nu för tiden anställs man inte heller på uppehållstjänst vilket innebär att jag ska jobba alla lov - så de här 10 dagarna får jag väl (trots att de är obetalda) betrakta som min semester i år.


En väldigt fin komplimang fick jag idag, en av kollegorna ska sluta i vårt arbetslag och börja i ett nytt i angränsande lokaler och när vi kramades hejdå idag sa hon att det kändes väldigt tråkigt att sluta på vårt program nu när jag jobbar där. Det ni, det värmde faktiskt rejält!


Till saken hör också att jag fått min tjänst utökad, till en procentsats som åtminstone verkar mer möjlig att överleva på än den jag haft tidigare och det är ju riktigt upplyftande det också. Det har som sagt växlats en hel del ganska hårda ord och krassa kommentarer, främst från min sida men tillslut gick tydligen budskapet fram iallafall. Underligt nog kan man inte ens inom pedagogiska verksamheter behandla folk människovärdigt utan MÅSTE försöka dribbla och trixa så mycket och så långt man bara kan?


Aja - nu vet jag ju iallafall (ungefärligen) vad jag gör i ett helt år framåt - det är mer än vad jag haft koll på under många år faktiskt. Livet börjar kännas stabilt, på flera nivåer och det mina vänner, det är inte dumt alls! =)



Av Catten - 12 juni 2011 10:29

lite märkligt egentligen - för det händer ju saker HELA TIDEN i mitt liv liksom...


Men jag får liksom inte ner det på pränt. Varför vet jag inte, jag har ju inte precis haft några problem med att vara "utlämnande" tidigare men nu är det som om det liksom inte...behövs, eller känns lämpligt eller ja....


Sen gör jag ju en hel massa saker som liksom känns fullständigt ointressanta att berätta om - det är ju sånt som inte har något större mediavärde och därför inte verkar väsentliga att notera. Ibland gör jag dessutom saker som är direkt olämpliga att berätta om och då blir det ju deffeneffetifft ingenting skrivet.


Kanske får jag en intensiv skrivklåda när mitt läsarantal är nere på absoluta nollpunkten, kanske får jag aldrig mer nån skrivklåda, kanske får jag bara klåda efter att skriva sådant som inte alls är lämpligt för mig att blogga om - vem vet?


Inte jag.


Det här inlägget var väl inte heller så meningsfullt egentligen men det är ju åtminstone nån slags livstecken - jag lever alltså, men mest irl.

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards