Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Jomenvisst serru

Av Catten - 5 maj 2009 00:04


Jag vet att jag numera av exet räknas som en "utomstående som inte har med hans och hans barns liv att göra" men det kan inte hjälpas att jag i vissa lägen tycker att jag på något vis borde underrättas. Av en slump fick jag veta att exet har legat på sjukhuset, i flera dagar. Han blev attackerad av en hund i tisdags - inte sonens bör tilläggas - och blev så illa tilltygad att han blev inlagd, opererad och gipsad. Han hävdar bestämt att det är hans eget fel att han blev attackerad och att inget bör göras åt hunden.


Det tycker inte jag. Jag vet att Ängelen varit med honom på besök hos hundens matte och jag vill inte att hon ska bli anfallen för att hunden ifråga fått för sig att det är okej att "leka" på det viset. Jag vill dessutom  i förväg få veta att min 16-åriga dotter lämnas ensam hemma på Valborgsmäss, årets näst största suparhelg för ungdomarna. Vän av ordning undrar naturligtvis varför jag inte själv tog reda på vart och hur hon tänkte fira? Jo, av den enkla anledning att det väcker ont blod när jag hör av mig till henne på hennes "pappaveckor" - min kontakt ses uppenbarligen som ett omyndigförklarande av en fullständigt kompetent far.


Jo men...så är det. Nu är hon här - och jag är lugn och trygg, åtminstone i 14 dagar.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

5 maj 2009 06:38

Men herregud!!! Åt hunden hans hjärna också?? *slår handen i pannan*

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
msA

msA

5 maj 2009 09:12

Fy FAN så jävla dåligt..!
Nu kanske han inte tycker att du behöver veta att han ligger på sjukhus, och det är ju en sak - det kanske du inte behövt heller - OM inte barnen varit hos honom de där dagarna. Då är han tamigtusan skyldig att berätta det för dig.
Omyndigförklara? Det handlar väl bara om att man vill höra sina barns röster, veta att de mår väl... har väl inget med honom att göra..?

Tragiskt ändå med hunden... och man kan ju hoppas att sjukvården har en åsikt om det och hör av sig till polisen...

http://www.missarden.wordpress.com

 
kastrullis

kastrullis

5 maj 2009 16:41

Ibland tänker jag att det här med Storkkliniken, skaffa sina barn "utan" pappa har oerhörda poänger!

http://kastrullapan

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

6 maj 2009 05:58

Du-jag känner så väl igen detta scenario och jag håller med dig helt.
För några år sedan så hade vi det så.
Nu är allt tvärtom. En skitbra öppen fungerande relation och inget groll och sura miner. Jag önskar att det blir så för dig med.
Tex så firade Krysset MofsSonens födelsedag tillsammans med oss och min släkt. Känns jättebra.

http://mofs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards