Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Mycket fundersam

Av Catten - 25 januari 2009 16:24


blev jag idag när jag öppnade det enda mail som behagats skickas til mig sedan i går eftermiddag - det var från den där stora sociala communityn på nätet som "alla" är med i ni vet......Från någon app, som jag mig veterligen inte lagt till i min profil men som jag med ojämna mellanrum får en "match" ifrån....underligt nog är de rätt stereotypa, i allafall i den ytterst lilla info jag får i mailet, dvs det alla har gemesamt är att de är män, från Sverige och i 25-årsåldern.


Nu sitter jag här och kliar mig i huvudet i ett fåfängt försök att stimulera hjärncellerna: när, hur och var på denna underliga community ska jag ha på talat att jag har en faiblesse för småpojkar? Jag kan så vitt jag förstår inte heller "avbeställa" den här "tjänsten" utan att först enrollera mig i den och acceptera deras utskick? *sucka* Det är så mycket jag inte förstår......


Något annat jag inte förstår är hur jag ska kunna hitta nånstans där jag aldrig varit tidigare med en passagerare som påstår att hon hittar - och när vi kör vilse är det JAG som får skäll? Jag talar så klart om Ängelen här......hon har en pojkvän som bor ännu längre ut i buschen än vad vi gör och eftersom gossen ifråga inte behöver planera någonting utan har föräldrar som gladeligen kör honom hit och dit blir Ängelens (mitt) behov av planering av helger med resor osv obegripligt för honom - vilket innebar att han inte hörde av sig som avtalat på fredagen utan flera timmar

senare för att fråga när hon kom.....


Taximammar gör jag när behovet faller på, undviker det i mesta möjliga mån men i detta fallet var det lika mycket för egen skull - ego som jag ä hade jag räknat kallt med att kunna övernatta borta med Ängelen i tryggt förvar hos pojkvännen. För att detta skulle kunna genomföras krävdes alltså en hemleverans av Ängel.....vilket innebar att jag på hennes anvisningar körde långt bortitok! Nu löste ju sig det hela med hjälp av nämnde gosses nämnda föräldrar som helt sonika körde de 5 km vi kört fel och hämtade oss...men även att jag hade 2½ timme på mig att köra 9 mil, duscha och byta om samt köra en mil till för att gå på fest.


Som väl är så är jag ingen sådan där kvinna som fastnar framför spegeln, det är obotligt ändå så varför liksom - jag hann med råge, sydde mig ett hårband på tiden som blev över och anlände hos T på exakt utsatt tid.....först av alla gästerna! Det är ett framsteg för mig som från att ha varit en oroare som förr stod och väntade på alla andra tjugo minuter till att bli en tidoptimst utav sällan skådat slag nu tydligen hamnat "on spot"!


Kort och koncist kan jag väl sammanfatta det hela med: underbar kväll! God mat, härligt sällskap, intressanta och utvecklande samtalsämnen och diskussioner, fin alkohol, läcker choklad och en bra natt. Eller natt och natt - klockan var närmare sex på morgonen innan vi släckte lampan och avrundade, fellow nattugglor gillas!=) Primitiviteten i boendet hade jag varnats för (värre än kojslottet MsA!), dvs bristen på tex rinnande vatten inomhus vilket alltså innebär en total avsaknad av toalett - utedasset brann dessutom ner i hösts och har inte ersatts - men T hade lyft sig själv i håret och i en minimal skrubb innanför köket från anno dazumal klämt in en campingtoa *tackar massor*.


Så imorse, strax innan det ljusnade somnade jag till ljudet av knastrande vedträn i en kakelugn som spred ljuv värme omkring sig och vaknade inte förrän sju timmar senare, härligt utsövd och nöjd. Inget skallebank, ingen dagen efterkänsla överhuvudtaget - bara go och glá! Så det är kanske (del)receptet till en god sömn - en kakelugn? *funderar vidare i soffan*



 
 
msArden

msArden

25 januari 2009 19:29

Klart det är ;) Rogivande.
Och ja *sucka* Facebook... blir man trött, elelr blir man trött på skiten emellanåt?!
Puss.

http://www.missarden.wordpress.com

 
mira

mira

26 januari 2009 15:01

låt mig gissa - speeddate? spammade mig konstant. men lyckades hitta i inställningarna för applikationer och ta bort alla förekomster av denna - den fanns tre gånger fastän jag aldrig lagt till den. så nu slipper jag matchningsmailen. ;-)

http://metrobloggen.se/missne

 
Ingen bild

J

26 januari 2009 21:21

Appliktionen går att ta bort,bara att säga till om du vill ha hjälp ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards