Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Osmakligt...

Av Catten - 17 maj 2009 15:18


Jag var faktiskt riktigt duktig igår tyckte jag.


För en gångs skull åt jag hyfsat; det fanns lax till mig och E, jag åt lite rostade rotsaker, mer sallad, en brödbit och en skvätt sweetchilisås. Tänkte verkligen inte äta nåt kött, trots att just grillad karrékotlett är en av de få kötträtter jag faktiskt tycker om smaken på. Korkat nog satte jag mig vid just det bordet som kotletterna var framställda på och svagsint och som jag är kunde jag inte låta bli. "Bara en liten bit" - är det något ni känner igen? Bara en liten bit av en tunn knapergrillad karrrékotlett.....


Vid kaffet var jag ännu duktigare, jag tog faktiskt bara en tunn skiva av den delikata tårtan med nån slags mazarinliknande botten täckt av chokladmousse och dekorerad med de sötaste små rosenknoppar av vispgrädde för trots att smaklökarna ropade JA JA så viskade magen nej och jag stod emot.


Idag skriker magen NEEEEEEEJ och försöker frenetiskt göra sig av med den där lilla pyttebiten kött jag åt igår och jag har beslutat mig för att bli vegan. Eller frukterian. Eller lufterian - jag vet inte om det heter så, men jag har läst om att det finns människor som övertygats om att de kan leva på luft allena. Det kan man - men inte så värst länge.


Just idag känns det faktiskt som om det vore värt ett försök.

 
 
mira

mira

17 maj 2009 18:00

har missat - men tål du inte att äta rött kött?

http://metrobloggen.se/missne

 
mira

mira

17 maj 2009 18:11

så klart jag också är glad att jag kan flytta med jobbet - inte alls säkert det hade blivit växjö annars. för i så fall hade nog jag också fått söka nytt jobb och antagligen haft större tur på den fronten i lund/malmö just nu. så det ordnade ju sig bra. bostad, dagis och arbjetsplats... vad meer kan man begära? du känner inte till någon bra, lagom stor kör som ligger lite mer centralt eller inte allt för långt bort? tror det blir det svårare att hitta rätt kör... och en där jag duger. :-)

http://metrobloggen.se/missne

 
GladaKatarina

GladaKatarina

17 maj 2009 21:44

Tunna skivor, var det ja. Har gått cold turkey på choklad, men smakade en liiiten bit mörk idag. Räckte! :-) Nu är det nejnej som gäller igen.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
kastrullis

kastrullis

18 maj 2009 13:53

Känner lätt igen mig... hade litet bortakalas igår och de åt kött som såg fantastiskt gott ut, och grymma chorizokorvar, men det vände sig i magen redan innan och jag vet hur ont jag dessutom får. Sen om det är hjärnspöken eller realitet får vara som det är...

http://kastrullapan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards