Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Catten - 2 januari 2009 11:12


från nån slags makt låg idag på min hallmatta två olika publikationer - den ena från ett företag vars viktminskningsklasser jag deltagit i för två år sedan och som oförtrutet pockar på att få mig att återvända, den andra från ett förlag med ett grandiost erbjudande om att få provprenumera oerhört förmånligt på ett magasin med inrikting mot hälsa och mående (läs bantning och motionshysteri).


Det är inte så att jag inte behöver det - ohnej tyvärr inte, för tillfället efter all julmat, - godis och nyårsfestande med inte helt kalorifria drycker väger jag nu närmare ett ton. Det är skittråkigt att inte komma i knappt några av kläderna i garderoben längre så nu har jag väl iofs tänkt mig någon form av skärpning. Inte sluta äta sånt som är gott - det har jag för dålig karaktär och är alltför mycket läckergom för att klara av, men det där tristess- och slentrianätandet ska upphöra. Ätandet för att saker och ting råkar finnas, stå framför näsan på mig och frestar ska också upphöra - och framför allt ska jag sluta ha dåligt samvete för vad jag äter! En och annan promenad ska jag  likaledes tvinga mig ut på...


Men misströsta icke - detta innebär inte att min blogg kommer att förvandlas till någon hysterisk uppräkning vare sig av kalorier eller antal steg per dag. Förmodligen kommer jag då och då fara ut i explosioner över min sviktande karaktär - men det har ju hänt tidigare, inte sant? ;-)


Et maintenant - mot lättfilen och wellpappsflingorna!


Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards