Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Catten - 23 januari 2009 20:45


Att poppa popcorn i kastrull med glaslock tycker jag är oändligt mycket mer underhållande än både "På spåret" och "Let's Dance" - nu ska här svullas både majs och god bok!


Trevlig helg på er =)

Av Catten - 23 januari 2009 20:01


sagt det förut, men tydligen fattar jag inte, eller så skiter jag i det men jag borde verkligen inte prata i telefon halva nätterna. Vad gör man när folk som inte hörts av på evigheter - eller inte hörts av alls tidigare ringer och är pratsjuka...jag är ju en notorisk babblare och att få chansen till en sådan babbelmatch som jag fick inatt kan jag bara inte tacka nej till! War of the brains liksom *S* och något som verkligen piggade upp min tillvaro i gråtristessen.....


Andra har också gjort sitt till för att pigga upp, slutet av den här veckan har varit späckad socialt sett - åtminstone i jämförelse med början av den....i onsdags fick jag trevligt besök av körkompisen M, vi spankulerade omkring på den lokala loppisen en god stund och gjorde vårt bästa för att utjämna balansen, eftersom vi lämnat in ett och annat så kunde vi ju inte gärna gå därifrån tomhänta*L Jag fyndade 10 m svart resårband för en femma till de där andra byxorna som är på gång nu - med resårband i midjan kan de ju inte gärna bli för stora *hoppas*  samt nån slags...duk eller nåt, jag vet inte riktigt vad det är faktiskt men kinesisk är den, i siden och i helt underbara färger, den ska ramas in och hängas på min vägg!


Åsså åt vi såklart - vad vore socialt umgänge utan mat? Jag kokade soppa på en spik medan M stod bredvid och mumlade.....när jag lyssnade efter så stod hon mest och funderade över vad jag hade i och varför hon själv aldrig tänkt på ditten eller datten. Soppan, baserad på passerade tomater, med röda linser och bla rödlök, paprika och fänkål i fick godkänt. =)


Igår knackade mobilen till och G hörde av sig - det var ju ett tag sedan kan man säga och så fick jag en eftermiddag till med stillsamt småbabbel, mest en update på hur landet lagt sig sedan sist och därefter var jag taximamma - men betydligt lindrigare än vad jag misstänkt - det var bara Ängelen som skulle köras, och eftersom hon dessutom ville stanna kvar hos kompisar och (hör och häpna) få skjuts hem senare så tog jag tillfället i akt att åka ut till E - det var ju hela två dagar sedan vi sågs!*L* Där fanns två febriga men ganska pigga småkryp som med stor iver och viss talang spelade tv-spel och med ojämna mellanrum ropade ut sina scores medan vi biologiskt sett vuxna mumsade på semlor och utbytte klokskaper.....*flinar*


Semlor ja...jag berättade för någon igårkväll att jag käkat semla och fick lite surt tillbaka att "vart har semmeldagen tagit vägen" varpå jag replikerade att  den finns kvar, men man måste ju öva lite inför den.....och övat har jag minsann gjort för Ängelen och jag kalasade på sådana i eftermiddags också....så det kanske var lika bra att de där byxorna jag sydde blev för stora, nån slags undermedveten handling kanske?*L*


Imorgon ska jag inte äta semla - men nåt gott blir det säkert om den aviserade festen blir av trots sjukdomar och stand-bypositioner - men det är helt lungt för på söndag tänker jag faktiskt motionera *visslar nonchalant*


Duken som ska bli tavla - som vanligt kan varken fotografen eller kameran göra motivet rättvisa:

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards