Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

De é mycket nu.....

Av Catten - 21 augusti 2008 20:55

Blöta stövlar idag igen - högtryckstvättat en plattsatt gång i stort sett hela dagen. Sheit vad mossa skvätter omkring! Mina tår liknar slemmiga likvita maneter, eller möjligtvis något som legat i formaldehyd under årtionden =(


Väl hemma väntade en Ängel med en påse svarta, rosa och rosalila dreads....så vi klippteoch rakade hår, samtidigt som jag fick henne att svära på att inte berätta för någon att mamma hjälpt till att skapa först denna praktfulla mohikan och sedan flätat in 25 färgsprakande dreads. Jag är rädd för att vuxenvärlden omkring oss skulle bojkotta mig fullständigt då! Tyvärr var gossarna i sällskapet lite för rått hjärtliga i sina skämt och min Ängel blev ledsen - vad hjälper det då att en likvit mossig morsa tycker att man är otroligt cool?


Det gör mig så ont när människor jag tycker om mår dåligt, jag har nästan svårare att ta det än mitt eget mående. Ängelen kan jag peppa, trösta och försvara - men andra är det svårare med, speciellt de som mina egna känslor för/till/mot är kluvna gentemot. Gårdagens betraktelse är lika sann idag - jag känner ingen skadeglädje alls, kan inte känna nåt "betalt kvitteras" eller nåt alls åt det hållet - bara en djup medkänsla som jag dock inte riktigt vet hur och om jag ska/kan/orkar förmedla. Lite uppgivet kan jag känna att det är så sant som det är sagt: "Life sucks - and then you die" även om jag önskar att det inte skulle behöva vara så för någon!


För alldeles egen del går det framåt - "min" E fick en bekännelse igår; den att där och bara där är jag MIG till 100% och den stillsamma glädje det beskedet mottogs med var....rörande! På söndag ska jag presenteras för E:s föräldrar och se upphovet till denna fantastiska människa och förmodligen mötas av samma genuina medmänsklighet och intresse som finns hos E - hur kan de annars ha skapat den person som är E? *nästan lyrisk*. Om det är så att Catter inte bara har 9 liv utan genom positiv feedback återskapa ett och annat av de förlorade så är jag snart utjämnad.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards