Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Det känns som om

Av Catten - 12 maj 2013 20:21


det var ganska länge sedan jag gav er en lista? Här kommer en, ärligt stulen som alla andra har kallat:


Kropp och knopp


Längd: 167.5  "normallånga" centimeter

Vikt: Är det viktigt? Det är så mycket hets kring vikt och utseende att jag helst inte berättar.

Hårfärg: Mörkt brun, och äntligen börjar jag få ett och annat grått hårstrå!

Ögonfärg: Melerade tror jag...mest grå och blå.

Fräknar: Nej tyvärr, hade gärna haft flammande rött hår och massor av fräknar!

Bästa kroppsdel: Mina axlar tycker jag är rätt vackra. Ska vi se till funktion istället för utseende har jag sådana som är bättre *ler fräckt*

Sämsta kroppsdel: De som börjar svika mig av olika skäl. Ögon, öron, pannlob :(

Ärr: Ohja, ett gäng. Operationsärr x flera bland annat. Massor av små ärr på händerna där min StoraSyster nöp mig när jag var "olydig" som barn.

Tatueringar: Nej, "inte ännu" har jag sagt i flera år, och det lär väl inte bli några heller...

Piercingar: Ja, öronen. Hade i näsan men den hade en ful ovana att halka ut titt som tätt.

Sjukdomar: Har jag haft ett antal, men ingen medfödd eller obotlig - bortsett från min sjuka humor.

Brutna ben: Ja, vrist och skenben från ett hårt fall på stenläggning efter att ha blivit knuffad nedför en trappa.

Fobier: Flera, bla en mot branta, see-throughtrappor (se ovan). Spindlar. Ibland trånga utrymmen. Höjder. Motorsågar - alla maskindrivna sågar efter att min pappa sågat av sig tummen då jag var 12.

Tvångstankar: Viftar sommartid gärna bort osynliga insekter (spindlar). Rädsla för att helt oförmodat falla och slå ut mina framtänder.

Rädsla: Att inte räcka till - oklart till vad eller vem.

Kroppsligt partytrick: Nej, min kropp är inte så jäkla rolig...

Bästa känsla:Att vara tillfreds....

Bästa fysiska känsla:Bra sex, god sömn och långa heta duschar - i den ordningen.


Och eftersom en lista sällan komemr ensam, så får ni en till här:


Om du vann en miljon, men inte fick spendera de på dig själv, vem/vad skulle du ge de till? Barna, såklart!


Vad var ditt favoritdjur när du var 5 år gammal?? När jag var fem år var jag livrädd för katter, så naturligtvis skaffade min omtänksamma mamma en katt så att jag skulle "vänja mig". Vet att jag satt på köksbordet större delen av min vakna tid (som om katten inte kunde nå mig där - HA!) så katter var det förmodligen INTE!


Vilka är dina favoritnamn? Favoritnamn...känns som en fråga till någon som ännu inte fått barn och namngivit dem men det har ju jag....


Favoritegenskaper hos män respektive kvinnor? Hos MÄNNISKOR menar du? Självkänsla och självförtroende, självgående utan att vara egotrippade.


Vilken historisk person ogillar du mest? Ogillar....det bör ju definitivt vara Hitler och hans anhang av gelikar.


Vilket är den favoritsvordom?  Jag är inte så jäkla innovativ alltså..jag säger ofta "bajs".


Vilket yrke skulle du verkligen vilja ha respektive inte vilja ha? Vilja ha...det finns många, som barnpsykolog, handelsträdgårdsinnehavare, cirkusartist men sen kommer jag på att "mjeh, det är nog inte så himla kul jämt det heller". Men jag VET att jag aldrigaldrigaldrig vill jobba som telefonförsäljare.


Vilken historisk person intresserar dig mest? Mäggu! Välja EN!?


Bästa alkoholhaltiga drycken? Jag är riktigt, riktigt dålig på alkohol, men ett mörkt öl är ju inte så dumt. Mat och dryck i ett liksom :)


Vilken är den godaste kokade maten? Åh jag har ätit så mycket gott! Men StoraSysters fisksoppa med färska musslor är en höjdare.


Vilket är den bästa dagen i ditt liv? Alltså...många dagar är riktigt bra, jag är nog ofta nöjd. Att sålla ut _den bästa_ är faktiskt skitsvårt!


Hur mycket önskar du att du bodde i en annan stad?  Ibland ganska mycket. Älskot långt borta (även om han VERKLIGEN inte bor i en stad) och allt det där men för det mesta vill jag verkligen bo här där jag bor. Ibland vill jag bo i en stad (min StoraStad) för det är både nära till allt som jag inte vill flytta ifrån och ändå en StorStad med det utbud av allt som finns i städer och inte i LillaByn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards