Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Catten - 30 augusti 2008 08:34

Ja, jag har ialla fall gjort ett gott försök igår och idag - ett långt samtal med Å igår mynnade ut i en akututryckning - det är pubafton i V-sång!! Hassegu - en dylik begivenhet kan ju inte negligeras så jag kastade mig i en lång dusch och fixåtrixade med den där trista nunan naturen har beskärt mig med för att försöka få till nån form av glamour och därefter begav jag mig samtidigt som jag per mobil gick igenom P19:s sjukhistoria inför hans stundande knäoperation. Han ska nämligen hyvlas i slutet av september, nja - inte hela han men en del av brosket som kapslat in hans muskel i knäet.


För att kunna lägga en lokalbedövning på en fullt frisk gymnast behöver man uppenbarligen veta om det finns blodsjukdomar i släkten? Nåväl, han fick klart för sig att det fanns en punkt han kunde fylla i - nämligen att han opererat bort sina halsmandlar som fyraåring - så sjuk har han varit i sitt liv, den välsignade ungen!


Väl framme i V-sång parkerade jag med en stor del njutning min omfångsrika bak i en trädgårdssstol, lät mig serveras melon, choklad och ett till synes aldrig sinande antal fräscha drinkar. Sålunda parkerade avhandlade vi mängder av ämnen - allti från chokladens beskaffenhet till senaste tidens sexuella erövringar: När vi ansåg oss ha nått upp (eller ner) till V-sångsnivå i alkoholhalt i blodet masade vi oss väldigt sakta bort mot Värdshuset och det fullknökade partytältet med folk i alla åldrar.


Hassegu, jag trodde att jag kunde konsumera i rätt frisk takt men där ligger jag minsann i lä!! Dansade gjorde jag också, faktiskt blev jag uppbjuden och de löjligt billiga "komplimangerna2 haglade - folk hävdade med bestämdhet att det inte kunde vara fysiskt möjligt att jag har en son som snart fyller 20 och ja.....jag var äldst i sällskapet helt enkelt. Att jag "är pigg för min ålder" konstaterades också och det får jag väl till viss del hålla med om med tanke på att jag nu går in i min  28 (frivilliga)vakna timme i sträck.....Efter pubaftonen skulle det nämligen hållas efterfest och den soffa jag hade tänkt sova på ockuperades av sju snacksaliga herrar som friskt fortsatte att hälla allt vad som erbjöds i halsen trots att klockan drog mot tre.


Tja, jag är ju inte den som bangar en fyllefilosofisk diskussion och den bara höll på och på och på......Å somnade till i sängen, J somnade på soffan, två av herrarna avvvek, men M, M, J och jag gav oss inte. På min tid kallades det för att "dygna" när man var vaken över natt och hela nästa dag men nu när de resterande heranra gett upp sina försök att få med mig på fest i Säljeryd ikväll ska jag parkera mig framför en dålig film i soffan och törna in - jag är för gammal för sånt här, men jävligt kul har jag haft - imorgon är en annan dag!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards