Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Jag vill faktiskt

Av Catten - 18 augusti 2008 14:58

inte vara "klotterplank" för vem som helst......Större delen av mitt medvetna liv har det varit sådär. Satt vi 15 ungdomar i parken var det mig alkisarna siktade in sig på. Går jag på stan är det mig UFO:na kommer fram och vältrar sin rappakalja över. Det är jag som får kramar av CP:barnen som är på utflykt osv osv.


Häromdagen kom en man cyklande (något vingligt) när jag klättrade ur lilla Escrutten efter jobbet och frågade saker som om vi känt varandra hela livet. Idag satt jag på balkongen i godan ro och läste en bok när han kom cyklande förbi igen och vinkade. Nådigt likt drottning Elisabeth till en undresåte nickade jag åt honom för att inte vara varken inbjudande eller avvisande. Tio minuter senare när jag gått in finner jag att det busvisslas utanför - nyfiken som jag är måste jag såklart kolla vad som händer och si - där står han, min väl förfriskade "vän" och ur hans mun strömmar en kaskad av mindre lättfattliga ord. Hade jag stått närmare hade jag förmodligen knockats av ångorna som blandade sig med orden.......behöver jag säga att jag vände och gick in utan att ens ha försökt svara? Orkar inte med dem....vill inte vara "snäll" och "hövlig" - vill överhuvudtaget inte beblanda mig!


Tänkte försöka sätta ihop det där personliga brevet för att söka jobbet E pushar mig till, men idag är jag tom på inspiration. För dryga året sedan sa en gång en kvinna till mig att "du om någon är en sådan person som kan göra vad du än föresätter dig". Tack för komplimangen L, även om mycket vatten milt sagt forsat under broarna sedan dess ;-) Jag ska försöka återskapa den känslan på något sätt...på idéstadiet funkar det mesta för mig, men när det kommer till att realisera det hela är jag en chickchickchicken!!! Inga kulig jobb fans det i Platsbanken heller - jag har egentligen inte så höga krav så sett - men att fullständigt mot min övertygelse arbeta som telefonförsäljare...nej, där går gränsen! Och det är i princip de enda jobb som finns för tillfället.....


Tankarna på en flytt bubblar upp igen - denna gången betydligt mer ospeciferat vart dock....häromkvällen fick jag ett frispel på Ängelen i hennes frånvaro och även om jag skäms som en hel flock hundar måste jag erkänna att den sekundsnabba tanken på att överlämna henne och EMOtonårstrasslet på heltid åt exet och själv försvinna till bortre Långtbortistan kändes som en ......lättnad? Nu vet jag ju som sagt att på idéstadiet - men i verkligheten - nej........inte en chans!


Humöret är fortfarande knappast på topp, nyss fick jag ett raseriutbrott över att luckan till tvättmaskinen VÄGRADE stanna öppen medan jag la in tvätten. Tur att ingen hörde de mindre väl valda orden jag öste över både maskin, tillverkare, installatör, försäljare, vaktmästare, golvläggare, arkitekt och alla andra som eventuellt kan vara inblandade i detta för mig så misshagliga beteende av maskinen.....Ett blåmärke kommer jag att få på min arm - men det lär försvinna i mängden - på sista tiden tycker jag att jag är mer blåprickig/gulgrönskimrande på både armar och ben än vad jag är likvit. Nog för att jag alltid haft lätt för att få blåmärken men det här är nästintill löjligt....


Skit samma ändå - mina kläder blir rena och döljer fläckarna på huden, känns som ett smart byte *S* Som en bonusupplysning kan jag också nämna att mängder med hemkokt kola sent på kvällen sätter sina spår på peristaltiken - dags att försöka våga stoppa i sig något som förhoppningsvis får stanna kvar. Kokt ris och vitt bröd låter som en oerhört klok, god och försiktig idé - men eftersom jag är så oklok som jag är så blir det förmodligen en grov macka med sallad och pesto - mat ska SMAKA liksom....


*utgår med hungerkänslor*


Edit: Ja, jag vet att det inte är PK att kalla folk för UFO:n och CP:barn - so shoot me, det finns värre saker man kan göra i livet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards