Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Catten - 24 augusti 2009 14:15


I lördags klagade P18 på sitt mobilabonnemang och var irriterad på att det leverantörsbyte han trodde han gjort i somras innan sommarlovet startade inte genomförts. Curlingmorsa som jag är lovade jag att kolla upp det åt honom och kikade först in på leverantörens hemsida, där fanns en hel massa info på FAQ:n men inget som stämde in på hans problem. Dock kunde jag läsa mig till att ett leveranstörsbyte beräknades ta mellan 12 och 17 dagar. Nog för att sommaren gått snabbt, men lite mer än 17 dagar har lovet bestämt varit?


Alltså tänkte jag maila frågan till kundtjänst. Det gick inte - för då måste man logga in. Hade man inget inlogg så var det "bara" att registrera sig med sitt mobilnummer och sekunden därefter skulle man få en inlogg på sin mail. Snyggt och enkelt. Om man hade haft ett mobilnummer som tillhörde just den leverantören vill säga. Ingenstans på hemsidan anges ett telefonnummer så att man kan få direktkontakt med företaget men det finns ju söksidor på nätet så jag gooooooooglade och hittade. Hittade till och med ett telefonnummer som jag raskt knappade in och fick i mitt väna öra en liten röst som berättade att om man hade behov av att komma i kontakt med kundtjänst gick det bra att logga in på www. osv. osv....... Dessutom upplystes jag om att "den här telefonen avlyssnas inte så du kan därför inte lämna nåt meddelande".


Mhm? Så de enda som får komma i kontakt med dem är de som redan tidigare är kunder? Intressant marknadsföringstaktik måste jag säga...och när jag skriver detta drabbas jag plösligt av en flashback och kommer ihåg att jag har varit här förut, med exakt samma leverantör som jag då försökte få byta till av olika anledningar. Just den gången löste det sig på annat sätt men nu vette tusan liksom. Jag har ingen större lust att ränna runt på stan och knacka folk på axeln, jag vill kunna lösa det här hemifrån, snabbt och enkelt. Jag blir så trött.......


Hur kontaktar man någon som inte tillåter kontakt - och om jag ändå lyckas, är det stalking då?

Av Catten - 24 augusti 2009 10:00


Jag har fått veta att jag ska få lära mig att bada.


Inte simma, för det kan jag redan, även om jag likt Kapten Långstrump mest flyter på fläsket utan bada som "bada i badkar". Jag är nämligen inget bra på det. Senast jag gjorde ett tappert försök var hos L. Hon skulle gå och jobba och jag hade hela lägenheten för mig själv så jag satte på god musik, rotade reda på en underhållande bok, tände lite lagom mysbelysning, tappade upp så där hett vatten som jag vill ha och gled likt en blåval ner i böljan och makade nackkudden tillrätta. Sen ville jag kliva upp. Det var varmt, det var obekvämt, boken blev blöt...det var helt enkelt långtråkigt redan efter tre minuter.


När jag nu - i salig avsaknad av ett badkar - tänker tillbaka på varför jag inte gillar det så kan jag mest tänka på hur det var när jag bodde i FallfärdigaRucklet med make och barn. Barn badade ofta, på sommaren mest varje kväll och under lång tid alla tre i en härlig ungröra i det kallnande vattnet. Vattnet var ofta lite halvjunket från början eftersom vi på den tiden hade vedpanna utan ackumulatortankar och det var ibland lite svårt att tajma eldning och mängd varmvatten till rätt badtid. Tid var alltså och också en starkt bidragande orsak till vaför mammaCatten sällan badade. När gör man det med en ungflock som far högt och lågt, utom efter deras läggdags då en mamma ofta var alldeles för trött för att göra något annat än att lägga sig i sängen och självdö?


Dessutom fanns det en annan anledning som jag aldrig avslöjat tidigare - men eftersom en blogg är så hemlig och privat så tänkte jag att det inte gör något om jag skriver det här. Vi bodde som sagt i FallfärdigaRucklet. Där är badrummet på övervåningen. Jag är ingen matematisk expert på något vis men det fanns en ekvation som fick mig att allvarligt fundera:


a + b - c = katastrof!!


a = vikten av badkar med innehållande vattenmängd.


b = Cattens vikt, som på den tiden var ytterligare 20 kilo plus


c = övervåning + ruckel


Ni ser ju själva! Varje gång jag såg mig själv njutandes av ett långt, hett och lyxigt bad, så där filmstjärneglassigt som det tyvärr bara är i tankarna - så såg jag också den naturliga följden: Hur badkar med innehåll störtade genom golvet/taket. Och inte så där estetiskt som i tv-reklamen utan naturligtvis avslutande med att stjälpa ut en likvit flodko på matsalsgolvet. En snyftande, snorig och blåslagen flodko som helt klart inte skulle bjudits på en kopp ångande kaffe utan fått kravla sig upp och ta tag i städning....


Jag har alltså en liten hang- up vad gäller bad i badkar - och nej! även om karet står stadigt på helgjuten betongplatta och jag inte kan gå igenom golvet så är det ändå långtråkigt. Hur otroligt det än låter så föredrar jag ändå bad i havet. Om det är 20 grader eller mer i vattnet. Om det är tillräckligt länge sedan jag såg "Hajen". Om det är kolmörkt ute. Om jag får bada i heltäckande burkha.


Har jag nämnt att jag gillar att duscha?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards