Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Catten - 23 augusti 2009 17:04


Med buller, bång och packning värdig en treårig jordenruntresa inträffade här en Ängel, lika ovarnat och oförberett som alla gånger tidigare.


På ungefär fem röda sekunder förvandlades en visserligen dammig men undanplockad Cattkorg till ett kaosets Mecka. Imorgon ska jag snickra mig en skylt med det välkända citatet från Dante's Inferno och fästa på ytterdörren. Även om inte varningen går fram så lär det lätta upp den fanértrista brunfärgen på dörren. Vad tror ni om en käck skylt i gladsvensk björk, blir det lite skojsigare så?


Matvanorna tvärvände - från kidneybönsgryta och spenatlasagne till trippelsockrad apelsinjuice och varma mackor med enbart krydda och ost till söndagsmiddag. Dator och tv ockuperas simultant samtidigt som det messas oupphörligt på mobilen. Hon är själva arketypen för en tonåring. Det är snabba kast i livet som sagt, men hon vet att det gäller att passa på de här första dagarna när jag är som nyförälskad i henne igen.


För tillfället är hon det närmaste "normalt liv" jag kan komma, så nära en helhet som jag kan känna, trots att hon sju tiondelar av tiden är en riktigt bortskämd odåga vet hon att mammas kärlek alltid är ovillkorlig och det kan man dra rätt många växlar på. Det är okej - jag kommer nämligen ALLTID att finnas där...även om jag inte precis jublar när jag såg att min halvfulla tvättkorg helt plöstligt svämmar över alla bräddar......


Av Catten - 23 augusti 2009 11:21


utnyttjade såklart genast möjligheten att somna till tv-brus efter ett lååååångt sömnigt telefonbabbel. Det gick inte så vidare värst bra - istället fastnade jag i nån liten film som jag minns att jag sett förut och förstod lika lite av den här gången. Man kanske inte ska se sånt som har massor med underförstådd innebörd klockan mizz-i-nazzen när man redan konstaterat att man är svintrött? (Icke att förväxla med svininfluensetrött. Fast det är jag lite det också. Mitt engagemang i den frågan är noll, zilch, nada, niente. Liten parentes bara.)


Imorse när jag stapplade upp undvek jag oerhört smidigt att titta mig i hallspegeln men kunde inte låta bli en kik när jag stod framför handfatet. Sömnstreck i ansiktet är för veklingar - här snackar vi en tant helt gjord i origamiteknik!!! Håret ser jag ut att ha lånat från Medusa, det är waaaaay to långt nu och rök från både grill och brasa har inte på något sätt gjort det fräscht. Hittils förgäves jagar jag telefonnummer till E som går sista året på frisörprogrammet och friserar för en ittybit av den summa som det betingar att gå till en färdig frisör. Jag intalar mig att det inte är av snålhet jag hellre vill bli klippt av henne utan för att hon ska få ytterligare livsnödvändig övning. Det går...så där!


Erbjudandena att bli klippt av exet eller Ängelen har jag inte vågat tacka ja till (ännu), till stor del beroende på att exet har den av män med vikande huvudbehåring så omtyckta "ickefrisyen" och det är den enda han har att styla mig med. Catt utan päls? Nä tack. Att jag avböjer Ängelens erbjudande är väl ännu mindre finkänsligt. Hon har klippt sig själv i tre år nu och när jag svarar att det är just därför hon inte får klippa mig känner jag att det är ett skämt som faller platt till marken. Lika platt som mitt hår just nu - även om det inte faller ända ner till marken.


Ah...det blidde en fashionblogg idag!!


Eller snarare en anti-fashion......... =(

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards