Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Catten - 20 augusti 2009 21:15


Men himla kul är den - och såååå sann!!


Hur man ger sin katt ett piller:
1. Lyft upp katten och håll den i ditt armveck så som ett spädbarn. Placera
höger hands pekfinger och tumme på var sida om kattens mun och tryck
försiktigt så att munnen öppnas. Låt pillret rulla in i munnen.


2. Ta upp pillret från golvet och hämta katten bakom soffan.
Upprepa sedan punkt 1.


3. Hämta tillbaka katten från sovrummet och släng det blöta pillret.


4. Tag fram ett nytt piller håll katten i vänster arm med ett hårt grepp om
baktassarna. Tvinga upp käkarna och tryck in pillret längst bak i munnen.
Håll igen munnen och räkna till tio.


5. Ta upp pillret ur akvariet och ta ner katten från bok hyllan, ropa på din man.


6. Ställ dig på knä och håll fast katten hårt i fram- och bakbenen. Be din
man hålla fast huvudet kör in en linjal i munnen och låt pillret glida ner
längs linjalen och gnid kattens hals för att stimulera sväljreflexerna.


7. Ta ner katten från gardinstången. Sopa upp skärvorna från de krossade
porslinsfigurerna och glöm inte att laga gardinerna senare.


8. Lägg pillret i ett sugrör tvinga upp munnen och blås i röret.


9. Drick ett glas vatten för att få bort den äckliga smaken av pillret och
kolla så det inte är skadligt för människor. Plåstra om din man och torka
bort blodet från mattan.


10. Stoppa katten i ett köksskåp och stäng så att endast huvudet sticker ut. Tvinga upp munnen med en sked och skjut in pillret med ett gummi band.


11. Sätt upp skåpluckan med hjälp av en skruvmejsel. Ring din husläkare och fråga när du senast fick stelkrampsspruta. Släng bort din nerblodade t-shirt.


12. Be din man köra dig till akuten. Sitt stilla när de syr ihop dina fingrar
med tolv stygn och plockar ur resterna av pillret ur ditt högra öga, åk förbi en möbelaffär på hemvägen och komplettera lite.


13. Ring Djurens Vänner och be dem hämta katten, köp sedan en hund.













Frank å Puman



Hur man ger en hund ett piller:


1. Linda in pillret i en baconskiva, stoppa i hundens mun. Klart!


Mollehunden:



Av Catten - 20 augusti 2009 20:09


Ja, det tycker jag nog att jag kan få komma med - idag bestämde jag mig för att jag inte kände att jag hade amöbaliknande vattenblåsor över hela hälen utan tog Gud i hågen och gåstavarna i händerna och promenixade iväg för att hämta min cykel. P18 hade fel, det var tack och lov inte 12 kilometer hem till Beenie, bara 9.


Jag måste erkänna att det var rätt skönt att sätta sig på cykelsadeln och rulla hemåt, jag är oerhört bra på självsuggestion men de där blåsorna var baske mig inte lätta att tänka bort de sista kilometrarna. En fördel var det ju också att Lindås ligger oppanför Byhåla, i m.ö.h räknat så det var frihjul nästan hela vägen. Men rätt nöjd med dagens träningsblogg är jag allt ändå =)


Hur det känns i morgon är ju en heeeeeeelt annan historia!

Av Catten - 20 augusti 2009 08:45


Det ska bli en jättevacker dag enligt väderprognosen, sol hela dagen och upp till 26 grader varmt mitt på dagen. Härligt!


Imorgon är det kräftskiva inplanerad. Imorgon ska det regna från 06 till 24, maxtemperatur 16 grader. Nädå.....jag är inte bitter! :-/


För övrigt är det berg- ochdalbana i Cattkorgen. Änglen började gymnasiet igår - hon kom in på sitt förstaval: Media Bild och har längtat sig blå de sista veckorna av sommarlovet samtidigt som hon har gjort ett bejublat sommarjobb på Byhålans ena dagis. Inte är det konstigt att ungarna gillar den underbara damen*L* Igårkväll var hon helt slut efter info och rundvandring på skolan, men väldigt, väldigt nöjd och det värmer mammasjälen. Dalarna står P18 för. Det är illa nog att ha kärleksproblem när man är i känsliga tonår, men hans neuropsykiatriska problematik gör gungningarna ännu lite större. Nog om det, det är inget jag ska outa här men det innebär också turbulens för en mamma som vill så mycket och känner sig så otillräcklig.


Mamman själv vet inte längre om hon ens ska hoppas på att få höra av rektor angående jobbet. Igår började breven som bl.a bekräftar min inkomständring att droppa in - jo för jag var ju så duktig förra veckan att jag började  ringa runt till diverse instanser och meddela detta, tex FK eftersom jag inte för fjärde året i rad vill bli återbetalningsskyldig för bobidrag. På måndag lär jag få sätta mig och ringa runt för att ändra tillbaka allting igen - men vaddå, det är väl bara att se det från den ljusa sidan; då har jag nåt att göra den dagen......istället för att börja jobba som jag hoppats.


Joråsåatteeee....idag skiner solen!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards