Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Catten - 25 augusti 2009 13:05


Innehåller intima uppgifter, känsliga tittare varnas!


Idag har Catten varit på sin årliga underredsbesiktning. Ni kvinnliga läsare vet att det knappast är all-time-high på rolighetstoppen, ni manliga läsare kan inte ha en aning om vad jag pratar om förrän ni gjort en rektalundersökning för att kontrollera prostatan. Gå och gör det förresten - det är minst lika viktigt som cellproven är för oss!! Cancer är ingen kul grej liksom.....


I år var det om inte "roligt" så iallfall mindre otrevligt än någonsin. Orsaken är så klart kvinnan som utförde denna i mina ögon mindre intressanta och åtråvärda uppgift: Anette! Jag blev nog  lite kär i henne. Delvis beroende på hennes handlag (läs nu inte in mer i det här än vad jag skriver pliiiis!) men till största delen beroende på hennes totala enkelhet och humor. Det var ett tag sedan jag...eller rättare sagt jag har aldrig skrattat i en sådan situation tidigare. Dessutom tipsade hon mig om ett jobb. Snacka om bonus liksom!


Nu har jag iofs inte varken fått svar på mitt cellprov eller sökt jobbet, men allting har ju en början. Att jag sen ovanpå det gjorde en lååångsittning hos A som var hemma för VABbade med spysjukt barn och drack kopiösa mängder kaffe och därefter anföll gossen i mataffären med de mest närgångna frågor eftersom jag såg honom och ett gäng andra pojkar löpträna igår när jag var ute och promenixade och fick för mig att kolla om det möjligtvis var så att de var innebandyspelare gjorde dagen ännu lite bättre.


P18 fick nämligen lägga sin karriär på hyllan för ett år sedan när laget han spelade i upplöstes och har sedan dess muttrat om att han vill spela,spela och spela - tyvärr har han väl inte gjort så stora ansträngningar att kolla upp var han skulle kunna göra det så det gjorde curlingmamman idag istället. Han var såååå välkommen, så nu har jag tokmessat med en hypernervös men jätteglad son ett tag och tycker att jag gjort ett rätt bra dagsverke - och ändå har inte ens min tvättid börjat ännu. Hjälp vad jag kan roa mig liksom.... =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards