Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Det sket sig

Av Catten - 16 augusti 2008 23:10

redan under telefonsamtalet kan jag säga....det dök upp kvalifikationskrav som jag på intet sätt motsvarar, och inte kunde prata mig igenom heller. Jag fick det där standarduttrycket i örat: "skicka ett mail med ditt CV och ett personligt brev, så hör jag av mig..." Euh, snacka om att bli avspisad! Jaja, jag ska ta E till hjälp och tota ihop ett FORMIDALBELT personligt brev, och blir chefen inte så impad av det att han anställer mig så ska han iallafall för all evig framtid tvingas ha mig i åtanke *S*


Trots min aversion mot "skuttande" har jag skuttat runt lite ändå dag - inte i min rent fysiska uppenbarelse utan på annat sätt, petat lite här, skrivit lite där och gjort vad jag hittils kunnat för att rätta till PMSkosseattacken...vi får väl se om det fungerar eller om det verkligen kan finnas folk som är tjurigare än jag?


Dessutom fick jag ett sent telefonsamtal för en stund sedan som med all önskvärd tydlighet inskärpte det jag upptäckte redan under mitt långa äktenskap: Ensam ensamhet är ofta lättare än ensamhet i tvåsamhet. Att inte finna sin plats trots enorma uppoffringar är svårt - både jag och den som ringde har upplevt det och mått dåligt av det. Jag har förhoppningsvis lagt det bakom mig, den andre ska leva med det i resten av sitt liv? Det är inte lätt att vara ensam om ensamheten inte är självvald, och man kan vara ohyggligt ensam även i ett rum fullt av människor. 


Vare sig det är beroende på en flytt, en skilsmässa eller helt enkelt ändrade behov i livet så är det inte världens lättaste sak att skapa sig en ny bekantskapskrets. Folk som inte själva råkat ut för det säger med viss nonchalans: "Men skaffa lite nya vänner!" Gudarna ska veta att vi båda har försökt, men i vår ålder befinner sig de allra flesta redan i ett socialt sammanhang de är nöjda med, och även om man som jag lyckas finna en vän som E, så kan man ju inte hänga sig fast vid EN människa oavbrutet - då övergår vänskapen snabbt till någonting kvävande istället för något utvecklande.


"Skaffa dig en hobby" är nästa uppmaning. Jo, det är en ypperlig idé! Jag personligen har inte ekonomi för att ta upp silversmide, fotografering eller något annat av det där jag är intresserad av, och min väns HAR redan en hobby som tyvärr innefattar något som förmodligen är Sveriges största klubb för inbördes beundran och där tar man sig inte in hur lätt som helst...Jag vet - nu är jag negativ igen, men vårt samtal var inte det roligaste vi haft och med tanke på att det här förmodligen är en av de mer pissiga helgerna i mitt liv tyckte jag att det passade bra att spä på med lite extra negativism i min blogg....;-)


Ältat lite har jag också gjort, både i telefon och för mig själv, läst ett och annat som skrivits här och där och kommit fram till att min slutsats kvarstår (ialla fall HEEEEELA denna dagen); min sorg har varit malplacerad. Jag kan inte påstå att jag därmed ser hela livet och världen i ett förklarat skimmer, men självinsikter tenderar att så småningom lysa upp livet. Lika upplyst som månen verkar bli ikväll när den kommer ut ur månförmörkelsen - ett fenomen jag inte betraktat tidigare. Yttreligare en sak att lägga på "Upplevelselistan"!


Nu ska jag slå på säcken, dvs krypa ner i nyinköpta lakan med KATTER =) på och sova på söta ömma örat som det egentligen legats alldeles för mycket på den här dagen - men jag är trött som en hel flock med gnuer (det tar på krafterna att vara en känslomänniska) och ska dessutom upp och vara på jobbet vid 8.30 imorgon - sen ska jag till rara A och käka middag och därefter transporteras till marknad :S Känner väl sådäääär mycket för folksamlingar, men A vill ha sällskap och så mycket som hon gör för mig är det väl det allra minsta jag kan ge henne!


*gäspar stort* Sov gott där ute i landet - var ni än befinner er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards