Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Igår

Av Catten - 10 maj 2013 17:38


roade jag mig hejdlöst med att klyva större delen av den ved som jag fått hem kapad i lagom längder. Jag har inte den blekaste aning om vad det kan vara i kubikmetermått mätt, men det blev en försvarlig hög:



 


Efter det beslöt jag mig för att ta en stavgångspromenad. Det är ju så att jag kommit överens med mig själv om att jag ska gå (minst) varannan dag och igår gick jag en runda som min store son tipsat mig om. När jag kom hem mätte jag den med g-map och såg att den var 7.63 kilometer och jag kände mig riktigt nöjd när jag kom hem igen. Men så fick jag en kommentar på Facebook om att jag var "hurtig" och började fundera....är det så att jag berättar om min "hurtighet" för att folk ska avundas mig, eller ge mig beröm?


Ja, kanske är det lite grann så - för visst är det trevligt att få credd för det en gör som är bra, nyttigt och framsteg? För mig är mina promenader dock främst till för mig sjlv, för mitt "måbra". För jag minns, för inte så länge sedan när jag givk till den lokala byggvaruhandeln i Lilla (skvaller)Byn för att hämta ut nya arbetsbyxor, och måttade med de som låg på hyllan. Insåg snabbt att jag inte hade en chans att komma i dem och fick be expediten att beställa hem större storlek. Hon synade mig uppifrån och ned och frågade "vilken storlek" och jag kunde inte svara...så jag höftade till med en, fyra nummer större än största paret i butiken.


Och när de kom hem, någon vecka senare kunde jag med nöd och näppe knäppa dem, inte sitta och så gott som inte arbeta i dem. Det var den sommaren jag insåg att det gått för långt. Så när jag tjatar om mina promenader och om mitt arbetande i trädgården är det innerst inne inte för att skryta utan för att jag har segrat, det är numera en källa till innerlig glädje varje gång jag drar på mig de där supersizebyxorna och inser att jag inte fyller ut dem och att jag ALDRIG mer vill göra det!


 



 
 
Ingen bild

T

11 maj 2013 15:45

Svårt att tänka sig att du fyllde ut dom byxorna faktiskt,du är en fantastiskt vacker kvinna oavsett om du får plats med två av dig själv i byxorna nu .Misstänker att din vedhög blivit dubbel storlek på idag när din arbetsamme far varit i farten =) puss min saknade

Catten

11 maj 2013 19:33

Tack min älskling :)

Vedhögen är faktiskt mer än dubbelt så stor nu och ikväll är jag tröttttttt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards