Alla inlägg under oktober 2009

Av Catten - 21 oktober 2009 11:24


Igår dök det upp ett nytt hett tips om vad S P A eler S P H är:


Min körledare (som inte läser min blogg) sa strax innan jag skulle gå; "Du glömmer väl inte den 25 november?"


Jag tittade förvirrat på henne och undrade vad i fridens dagar hon hade med singelträffar att göra och hon såg förmodligen min förvirring för med ett skratt påminde hon mig om vad vi kommit överens om på förra veckans sånglektion - jag ska Sjunga På Asken, det vill säga servicehuset i FörraByhålan.


Just det ja, jag ska tradderirlalla adventssånger för gamlingarna, all by my self! Hassegu liksom, har jag lovat det - alldeles frivilligt? Hur sinnesförvirrad var jag då? Som det känns idag så ligger solosjungning på ungefär lika samma plats på min icke-i-topplista på vad jag vill göra.....


Nu ska jag gå och leta fram de allra enklaste barnjulvisorna jag kan hitta! *sucka*

Av Catten - 20 oktober 2009 21:29


Skratta inte nu


Lova det


Lova att inte skratta så är ni snälla


Men........


Idag har jag sökt jobb - som jobbcoach.


Jag fick ett telefonsamtal från min handläggariller G och vips så hade jag länkar och adresser och pdf både högt och lågt. Inte tvekade jag att söka, jag har ju personlig erfarenhet av att man inte precis behöver slita ut sig som jobbcoach....liksom...så jag tänkte att det kan väl inte skada att försöka? Och skulle det vara så att jag får jobbet kommer jag naturligtvis att ta tillbaka allt ofördelaktigt jag någonsin kanske, eventuellt, måhända jag råkar ha sagt om jobbcoacher!Cool





Av Catten - 20 oktober 2009 17:58


Tack och lov har jag ett antal hjälphjärnor utspridda över södra delarna av landet. M ringde nyss och berättade vad förkortningen S P H betydde:


"Singelkväll på H¤¤¤¤¤¤"


Klart att hon visste det, det är ju hon som bett mig skriva in det i almanackan ;-)

Om jag ska gå och därmed typ liksom på nåt sätt ungefär falskskylta är jag däremot inte helt säker på.......

Av Catten - 20 oktober 2009 17:23

Tack Yashababe, jag är såååå tacksam!


Kopiera detta till din blogg,
Utmana 5 personer och berätta det för dem, samt personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn
som svar (förutom på fråga 1).


1. Vad heter du: Catten

2. Ett ord på fyra bokstäver: coda

3. Flicknamn: Cecilia

4. Pojknamn: Charlie
5. Yrke: charmknutta
6. Färg: cinnoberrött

7. Klädesplagg: camisole (sug på den ni, eller googla ;-))
8. Mat: couscoussallad

9. Sak i badrummet: chokladtvål

10. Plats/stad: Capri

11. En orsak att vara sen: Cattförsovning?
12. Något man skriker: Chauvinistsvin!
13. Film: "Coco - livet före Chanel"

14. Något man dricker: Champagne =)

15. Band: Covenant

16. Djur: Cikada
17. Gatunamn: Champs Elysée

18. Bil: Citroën
19. Sång: "Can you feel the love tonight" (jupp, I give you Mr Elton John!!)


Sådär, det var den lätta delen - det svåra är att utmana nån som VILL!


Jag gör en vild chansning och utmanar: Hövdingen, Cappri, GladaKatarina, MarsIPan och MsArden - inga krav på att det ska ske inom nån viss tid eller så, knåpa på i lugn och ro ;-)

Av Catten - 20 oktober 2009 13:24


Ibland tar jag på mig att göra saker. Ibland är det kuligheter och ibland är det pliktskyldigast för att jag är för mesig för att säga att jag inte vill - och jag har ju rätt dåligt med undanflykter med tanke på hur dåligt sysslesatt jag är rent tidsmässigt. Något jag har lärt mig är dock att jag måste notera när jag ska göra saker och ting. Jag äger en enorm almanacka som för någon med ett jobb förmodligen skulle kallas för "agenda" och en hiskeligt söt väggalmanacka med kattbilder på (förvånad någon?).


I väggalmanackan som i ärlighetens namn inte alls hänger på väggen utan på kylskåpet har jag gjort en notering för den 25 november. I väskalmanackan finns ingen notering på samma dag. Noteringen lyder: S P och så något som med god vilja kan tydas till ett A. Jag har ingen aning om vad det är jag ska göra den 25 november.


Jag är 100% säker på att jag (tyvärr) inte har blivit bjuden på en spa-vistelse. Jag har googlat på SPA och hittar enbart länkar till olika hälsoställen som erbjuder spabad. Jag har kollat i ordboken på kända förkortningar och hittar ingen som motsvarar dessa bokstäver. Om jag byter ut A:et mot ett H kan det står för Singapore Press Holdings, men jag har inget minne av att någon kines velat intervjua mig? Skandinaviska Patienthotellet var en annan länk som kom upp men dit har jag mig veterligen inte heller något ärende.


Tips, någon? 


Gärna på hur man förbättrar både handstil och minne.......Oskyldig


Av Catten - 19 oktober 2009 11:49


Idag skramlade det till i brevinkastet igen.


En av sakerna som landade på hallmattan var ett utskick från en av våra större matbutikskedjor och på framsidan uppmanas jag att gå med i en tävling och vinna en hel massa. Det "enda" jag behöver göra är att skapa en ny landskaprätt.


Jag kommer ihåg att för ett tag sedan så satt Ängelen och nogsamt läste upp ur sagda kedjas lilla tidning vilka landskap som "ägde" vilken maträtt. En del lät mumsiga, en del lät rent ut sagt oätliga och en del hette sånt så man inte ens fattade vad de innehöll. Varmrätten för Smålands del minns jag faktiskt inte vad den var, men efterrätten var såklart ostkaka. Nu är det alltså dags att förnya det här genom att fundera fram vad som representerar just mitt landskap.


Osökt (?) kommer jag då naturligtvis att tänka på vårt landskapsdjur:


  


Uttern (Lutra Lutra)


Man kanske skulle kunna svänga ihop nåt smakligt av honom? Sauterad utter med musslor och alger, det är väl både modernt och nyttigt. Eller utterburgare med sushi på algbröd? Men med tanke på att man trots utterns utmärkelse till landskapsdjur väldigt sällan ser honom, ja han ska ju till och med tydligen vara utrotningshotad så ska vi kanske hålla oss till den vegetariska skolan istället. Då ligger det nära till hands att tänka sig att svänga ihop något av landskapsblomman Linnéan. Dilemma igen - den är väldigt sällsynt i Småland, och tillika så ynkligt liten att även om man skulle kandera blommorna i froooktansvärda mängder socker och karamellfärg så skulle det inte bli mycket till maträtt.


Nä, jag tror jag har kommit på det som passar bäst i Småland, både med tanke på tillgång efter stormen Gudrun och med tanke på den rådande lågkonjunkturen: barkbröd!!

Av Catten - 18 oktober 2009 19:47


Kvällens betraktelse handlar om att finna styrka, var man hittar den och hur man hittar den. Eftersom tanken väcktes av diakon H, så är tanken naturligtvis att man kan och ska finna den i Gud, men enbart så enkelt tänker inte jag. Jag är helt övertygad om att man kan finna styrka på så många andra sätt och ställen, både inom och utanför sig själv.


Det är en gåva att ha människor så nära sig att man kan hämta styrka från dem, att våga och tillåtas att luta på dem när vindarna blåser snålt. Det kräver också en viss styrka av en själv. Jag har nämligen förståttatt det är en styrka och inte en svaghet att kunna blotta sig. I kvällens text ingick raden "innan man visat alla sina sår för någon är man inte beredd att låta sig älskas" och det tycker jag är oerhört tänkvärt.


Jag är välsignad med flera stycken sådana människor som tillåter mig att luta på dem, det har jag insett mer och mer på senare tid. Nu är resten av jobbet mitt; att våga göra det.

Av Catten - 17 oktober 2009 19:54


kan man åka på Öppet Hus i P18 och Ängelens gymnasieskola i StoraStaden, frottera sig med massor av härliga ungar, tjattra med lärare, återknyta bekantskaper, träffa på fundersamma föräldrar, köpa nybakat från Bageriprogrammet, käka bjudostkaka på Designprogrammet, bli fotad på Medieprogrammet, bli nästan fullärd i CNC-teknik på Industriprogrammet, lära sig göra en hjulinställning (men bara om ratten är fastskruvad) på Fordonsprogrammet, käka en tre-rättersmiddag på Restaurangskolan, kolla på deltagarna i SM i dekorationsmåleri på Måleriprogrammet, titta på film på Film- och Tvproduktionsprogrammet, blir bjuden på lasagne av husmor och mycket mycket mer...


Man kan också åka till E, klappa lite kattungar och sedan åka för att gå husesyn i det nästan färdigrenoverade huset, förundras över alla fiffiga lösningar hon klurat ut och nästan, nästan men bara nästan revidera sin bestämda åsikt att aldrig någonsin mer i livet bli husägare själv.


Man kan också ha maratontelefonsamtal med raraste L som det var alldeles för länge sedan man träffade.


Och som avslutning kan man bänka sig med popcorn och vin framför "Körslaget" på tv!


Vem "man" är? Nöjd och sysselsattCatt såklart! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards