Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Catten - 31 oktober 2009 18:30


Jag fastnar så oerhört lätt där, ni vet, på den där sajten där man kan hitta klipp om allt och inget. Igår hittade jag den här pärlan:




Gillar man - eller ogillar fast har god kunskap om - katter så vet man att det där är exakt på pricken!

Av Catten - 31 oktober 2009 17:44


Som kanske har framgått så blir jag nästintill ett vrak av tidsomställningen, trots at jag inte har några tider att passa - eller kanske på grund av? Inatt slöt jag de blågröngråa nångång framemot tretiden vilket naturligtvis innebär att jag inte steg upp alltför tidigt i förmiddags.....


Min vana trogen skrotade jag omkring här hemma, läste en och annan blogg, msnpratade en stund och liksom bara...var. Strax innan jag skulle hoppa i duschen larmade min mobil - alldeles för långt i förväg för att gälla sjungandet och jag blev milt sagt lite stressad när jag insåg att den larmade en halvtimme innan P18:s första innebandymatch, som jag självklart lovat att komma och kolla på. Hopp i duschen som en blådåre, mackkräng på fem röda och pust och stånk iväg till idrottshallen.


Där hade matchen just dragit igång och blimey liksom vad de ruffade! Jag satt igenom en halv första period och bet ihop, sen började mammanerverna bli glödheta och tja....jag är en sån där förälder som skriker. Inget elakt om varken domare eller motspelare, det lärde jag mig förra vändan han tränade att det kan straffa sig *rodnar* men däremot när domaren utan att blinka godkänner fortsatt spel trots brutna klubbor, glidtacklingar, mål med hög klubba, sarg delad i sina beståndsdelar, mål när buren är minst 25 - 30 cm ur läge osv osv. Då rinner iallafall min bägare över. Det gick inte så bra för dem - för när jag var tvungen att gå så stod det 10 - 5 till bortalaget men med tanke på att de spelar i olika serier (och tydligen med domaren mot sig) så var det ändå läge att vara stolt!


Pust och stånk hem igen för att plocka upp noter och kanske, men knappast hinna få nåt i magen. En morot i flykten fick det bli åsså hopp i taxi-I:s bil fvb till kyrkan. Väl där insåg jag att skallebanket som spred sig med skrämmande hastighet berodde på abstinens - inget kaffe och inget thé på hela dagen liksom!! Alltså plockade jag fram fika till hela kören, och framstod därmed som en vänlig och omtänksam själ istället för en stressad egoist..... Mmmm, jo - jag har ofta dolda motiv i det jag gör ;-)


Och sjöng gjorde vi - som gudinnor! Trestämmig damkör i en All Helgonasmyckad kyrka är inte fy skam och vi hade till och med låtit oss övertalas att framföra Välsignelsen -med RÖRELSER!! Det såg nog inte alltför illa ut - församlingen såg iofs ut som fågelholkar när vi lade ifrån oss noterna och placerade ut oss i koret mitt under pågående sång men efteråt fick vi faktiskt beröm. Jag är rätt nöjd med dagens insats - framför allt att jag fick i mig kaffe :) och nu ska jag låsa min dörr och stänga in mig nogsamt så att jag slipper påhälsningar av små spöken och andra monster - jag vill verkligen inte dela ut något godis ikväll, bara häcka i soffan med en skål popcorn!

Av Catten - 31 oktober 2009 12:11


Jag är ju inte mycket för att reklama i min blogg, men idag blir det ett undantag. Nåt som människor behöver i sitt liv är mera "vardagsglädje" tycker jag, sånt där som är kuligt utan att man måste resa långt och betala mycket. Motion är också nyttigt (har jag hört) och den här lilla filmen illustrerar hur man kan få bägge delarna liksom:



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards