Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Catten - 14 oktober 2009 14:48


så blir det en sån där otroligt intressant näthittad lista:


 Hur gammal är du om fem år? Fortfarande på rätt sida graven!

 Vem var den sista du träffade? Senaste men förhoppningsvis inte sista: körkompisarna!

 Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Okej, då ses vi ikväll!" till P18
 Vad är morgondagens planer? Sjunga för gamlingarna på servicehuset =)

 Har du någon gång hittat en katt? Jag kan hitta katter precis överallt....

 Vilken är din favoritplats? Sängen, där kan man göra himla mycket!

 Vilken plats föredrar du minst? Vid diskbänken
 Vad skrämde dig som barn? Att pappa skulle sätta ut mig i snön - oavsett vilken årstid det var! *S*

 Vem fick dig att skratta senast? Min "significant other"

 Är du för ung för att äga vinylskivor? ICKE!!

 Har du stationär eller bärbar dator? Det beror på hur stark man är.... 
  Äter du ordentlig frukost? Allting är ju relativt - vad innebär "ordentlig"?
 Hur många landskap har du bott i? Ett: ljuvliga Småland =)
 Har du någon gång spytt på fyllan? Ähem...jo, men det är preskriberat!

 Är du social? Skiter björnen i skogen? 
Vilken är din favoritglass? Alla...typ.

 Vad dricker du till frukost? Thé

 Sover du på någon särskild sida? Alla sidor, men oftast min egen
 Kan du spela poker? Rent teoretiskt vet jag hur man gör
 Tycker du om att mysa? Snuttifieringsord!! Vaffan betyder "mysa"?
 Är du en beroendemänniska? Det beror på...

 Vill du ha barn? De jag har vill jag såklart ha kvar....

 Föredrar du havet eller en pool? Det finns inga hajar i poolen va?

 Vad var det senaste du stoppade i munnen? Snuuuuuuus!

 Välj ett ärr på din kropp? Okej, nu har jag valt - sen då?

 Vad har du för ringsignal? En jamande katt
 Flirtar du mycket? Jajamen, så mycket jag kan med alla som är flirtningsbara, senast med kassörskan i affärn!
 Kan du byta olja på bilen? Fylla på: ja. Byta: nej, om jag inte gav mig fan på det förstås...

 Har du fått fortkörningsböter? Jo, men bara en gång 
Vilken var den senaste bok du läste? Kaj Fölsters "De tre löven"
 När var du i kyrkan senast? Igår faktiskt

 

Av Catten - 14 oktober 2009 12:37


Jag tror det är en konspiration!


Kalla mig gärna paranoid men jag börjar bli smått fundersam och en aning mer irriterad. I det slamrande brevinkastet fick jag idag en liten tidning, utgiven av den där stora matkedjan. Den har ibland en del kul recept och jag brukar kolla igenom dem - även om jag är en inbiten traditionalist som mest lagar det jag brukar laga så gillar jag att kika på och kanske få inspiration.


Obotlig godisgris som jag är hittade jag idag ett recept på rulltårta med hallon och lakrits som jag började dreggla över, konstaterade att jag nog behövde baka och svulla i mig. Om det inte vore för en enda sak. Det ska vara socker i den. Men inte vilket socker som helst utan något som heter "gelesocker multi", en hel deciliter.....Frågor uppstår då genast:


Var köper man sånt här multisocker?

Vad mer kan jag använda det till?

Är jag (om jag köper det och det inte finns alternativa användningsområden) för evigt dömd till att baka just denna rulltårta för att göra slut på multisockret?

Tvingas jag (på grund av ovanstående anledning) kanske kasta resten av multisockret (kom ihåg att jag är småländska)?


och allvarligt alltså - det är ju inte bara socker det finns löjligt många sorter av, det är sirap, mjöl, jäst, mjölkprodukter, kryddor, och en oändlig massa annat - och allt ska man i stort sett bara använda en ittebitteliten skvätt av? En tesked av något som säljs i 200 gramsförpackningar, tre deciliter av något som säljs i tvåkilosförpackning osv. Konsumtionssamhället i dess prydno......

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards