Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Catten - 22 oktober 2009 21:10


Visst låter det hemskt? Jag är ingen julfirare av rang, men jag sjunger rätt flitigt i juletid, både lite här och där...


Senaste påhittet är ju att jag ska S P A  Flört strax innan första advent som sagt och idag skulle det övas för första gången. En hel kvart höll vi på i en totalt utkyld kyrka innan fingarna på pianisten höll på att gå av och jag hackade tänder mer än vad jag sjöng. Fast det blev rätt okej ändå, jag har ju fegat ur och valt tre sånger som jag sjungit sedan barnsben och som sitter som en kniv i ryggen. Anyhoo ..de lär gå hem hos gamlingarna och det är det väsentliga!


Efter snabbövningen tog jag en runda på körgår'n för att leta upp herr R. Ni minns väl herr R, min fd kollega? Han som jag var så rabiat galen på i början av säsongen och sen kom att uppskatta mer och mer och som jag med ojämna mellanrum nu faktiskt kommit på mig själv med att sakna. Av någon förunderlig anledning har det inte blivit av att jag åkt och hälsat på men nu passade jag på när jag ändå var på plats och det var inte en dag för tidigt. Han är en sådan där människa som man tar vid med på exakt samma ställe där man slutade och det var rätt trivsamt att sitta i den sunkiga matvrån/personalutrymmet och småträtas lite med honom igen.


Lite extra trevligt var det ju också att få höra att han inte alls var lika nöjd med årets säsongsarbetare som han var med mig...hon är alldeles för noga *ASG* !!! Bland annat såklart, jag hade ju mer kvaliteter än min relativa slarvighet menade han på. Hon är till exempel inte alls så pratglad som jag och det kan jag förstå, det är ju inte många som är det...Jaja, det är ju alltid kul att ha gjort intryck på folk och vi hann minsann med att sladdra om en hel del. Naturligtvis är han fortfarande lika intresserad/orolig för min civilstatus och det kändes skönt att kunna lugna honom på den punkten - han suckade väldeliga och sa att nu kunde han andas ut och sova gott på nätterna =)


Håen vet om jag inte ska söka den där tjänsten igen nästa vår om jobbcoacheriet går i stöpet, skit samma om jag får värk, ont och ajaj i kroppen - det är ju ett så ROLIGT jobb!! *saknar*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards