Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Catten - 27 oktober 2009 15:36


Eller nja, inte riktigt utan snarare omslagsflicka!


I morse ringde hennes namne, en lärare på Alvesta Gymnasieskola som är en av de ansvariga för det planerade "Estetiska programmet med inriktning för pop- och rockmusik" för att fråga om det var okej att använda en bild på Ängelen i deras programfolder. "Aber naturlich" sade jag utan att ens veta vad för bild det handlade om. Men så enkelt var det faktiskt inte utan de ville visa bilden för oss och dessutom är det tydligen policy i kommunen att ha skriftligt medgivande från målsman  - mycket bra tycker jag, när jag hunnit tänka efter!


Änglen kunde inte riktigt alls förstå vitsen med att ha med henne men hon okejade ändå att de skulle få komma och visa hur det var tänkt. Så dök de upp, med utkastet i högsta hugg och si! där var hon - på en yttepytteliten bild, med ansiktet bortvänt och basen i högsta hugg, från musiktävligen som kommunens niondeklasser hade i våras. Någon väl initierad måste ha anlitats för att identifiera henne med ledning av den skotskrutiga underbusten och svarta lackkjolen...Självklart skrev vi under och godkände, trots hennes tidigare muttrande - och när lärarna ifråga hade gått sa den lilla nippertippan: "Jag tycker gott att den där bilden kunde ha varit lite större" *S*


Men lite stolta är vi ändå!




Och ärligt talat, den HÄR sortens centerfold är jag glad om hon aldrig blir!



Av Catten - 27 oktober 2009 10:01


Det är ett bra tag nu, som jag ifrågasatt några av mina väninnors beslut att färga sitt hår för att - som de säger - gömma det gråa. Med påföljd, naturligtvis, att de måste färga ofta som fan för att gömma utväxten. Det är i mitt tycke betydligt osnyggare att ha två centimeter grått vid hårbotten innanför det kastanjeröda eller chokolatbruna. När vi diskuterat det här - och NB; det är aldrig jag som tar upp ämnet - så har jag alltid oavsett vad jag sagt fått på nosen rejält. Främst med argumentet att jag inte vet vad jag talar och och att när jag fått mitt första gråa hår kan jag eventuellt, möjligtvis ha rättighet att uttala mig.


Okej.


Igårkväll såg jag det - mitt första gråa hår! Tro för all del inte att det smög sig fram lite tjusigt i benan och mixade sig med resten av håret som en slinga i miniatyr. Det satt på ett betydligt underligare ställe. Jag gick mitt första gråa hår i högra ÖGONBRYNET!


Ja, jag erkänner - jag ryckte loss det - det fick mig att se ut som en grävling :(


Men jag tycker fortfarande att det är snyggt med grått hår. På andra.......

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards