Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Catten - 21 oktober 2009 18:40


Min bäbis håller på att bli stor.


Idag kom den ljuva Ängelen hem och frågade om MammaCatten kunde göra isterband och stuvad potatis till middag i helgen. Fattar ni vidden av detta? Ett barn som tidigare har ansett att höjden av kulinarisk njutning har varit hamburgermåltider, pizza, nudlar och kanske möjligtvis köttbullar och vattenkokta makaroner ber plöstligt om rejäl husmanskost.


Man kanske har lyckats föra nåt vidare ändå?

Av Catten - 21 oktober 2009 15:10


Jobbcoachen ringde idag - hon som är och förhoppningsvis inte skall förbli, om ni förstår vad jag menar......


Hon "ville bara kolla läget" och undrade om jag fått svar från nåt av de jobb hon anmodat mig att söka för 1½ vecka sedan. Personligen har jag aldrig varit med om att man fått respons på något så snabbt, förutom möjligtvis nåt autogenererat opersonligt "tack för din ansökan" men vad vet jag, vi verkar ju komma från vitt skilda världar hon och jag så hon kanske har andra erfarenheter.


För övrigt hade hon inte mycket att säga, mer än att hon skrek åt lekande barn i bakgrunden några gånger, medan hon försökte övertyga mig om hur imponerade arbetsgivare blir om man ringer och tjatar (obs, min värdering) på dem om hur bra man är och varför de ska välja just mig.


Fan trot, även om ansökningstiden faktiskt gick ut i måndags.....

Av Catten - 21 oktober 2009 11:24


Igår dök det upp ett nytt hett tips om vad S P A eler S P H är:


Min körledare (som inte läser min blogg) sa strax innan jag skulle gå; "Du glömmer väl inte den 25 november?"


Jag tittade förvirrat på henne och undrade vad i fridens dagar hon hade med singelträffar att göra och hon såg förmodligen min förvirring för med ett skratt påminde hon mig om vad vi kommit överens om på förra veckans sånglektion - jag ska Sjunga På Asken, det vill säga servicehuset i FörraByhålan.


Just det ja, jag ska tradderirlalla adventssånger för gamlingarna, all by my self! Hassegu liksom, har jag lovat det - alldeles frivilligt? Hur sinnesförvirrad var jag då? Som det känns idag så ligger solosjungning på ungefär lika samma plats på min icke-i-topplista på vad jag vill göra.....


Nu ska jag gå och leta fram de allra enklaste barnjulvisorna jag kan hitta! *sucka*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards