Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

"Är du vaken?"

Av Catten - 30 januari 2009 22:13


Två morgnar i rad har jag väckts av sms - båda innehållande rubriktexten, det idag var från snyggot Å, så det gjorde ingenting! =) Om inte annat så blev jag ju vaken, och det på tiden också. Strax efter Å:s sms droppade posten in - hela två vita kuvert - ett från FK och ett från AF. Tjohoooo tänkte jag, äntligen har kassan kommit fram till vad/om jag ska få bostadsbidrag, nu har de kommit ikapp efter sin omorganisation! Ibland är det tur i rent överdåd att jag är singel - en eventuell medboende hade dött av skräck och förlamning av åsynen av mitt raseriutbrott. Det hoppades, sparkades och kastades saker kan jag så här i förtroende berätta.


Kassan har alls inte tagit sig tid att räkna ut nåt bostadsbidrag för 2009 - nej då, däremot har man tagit sig tid och prioriterat att räkna ut att jag ska betala tillbaka en sjuhelvetes massa av det bidrag jag fick för 2007!!! Intressant på min ära - är det egentligen ens någon mening att skicka in ansökan för i år, när jag nu två år i rad tydligen fått för mycket från dem för att dryga ut min väldigt modesta sjukpenning. Den som sitter och gör dessa beräkningar är uppenbarligen till och med sämre på matte än vad jag är eftersom det ständigt bli så fel? Eller kan det - oh hemska tanke - vara hela proceduren som är något underlig?


Nästa brev trodde jag skulle innehålla någon tråkig form av kallelse eller handlingplan men härmed ber jag att få ta tillbaka det jag eventuellt i hastigheten kan ha sagt om att AF numera inte förmedlar arbeten utan enbart "hyfsar statistiken" via kurser. Brevet var mycket riktigt från min handläggariller Göran men innehållet var inte det jag väntat mig utan ett utdrag om en (spännande) tjänst med ett bifogat brev där det stod "det  här vore en ypperlig tjänst för dig - sök den!" =) Najs - halva av dagen *kärlekar* går även idag till illerGöran!


Andra halvan går utan skuggan av ett tvivel till snyggot Å, som inte bara väckte mig och påminde om dagens uppdrag utan även förgyllde min dag som har innehållit chokladsemlor, fyra viftiga voffar, "resursare" <---- internt skämt, skadad men pratglad Å-svärmor, ännu pratgladare Å-svägerska, julklapp, promenad, tacos med den i särklass godaste "gucca" jag någonsin ätit samt en ny upplevelse: "På spåret", som visade sig inte alls vara det knastertorra geografiprogram jag haft fördomar om utan väldigt underhållande. Ovanstående uppräknat utan inbördes ranking liksom.....


Nu är Catten trött. Soffan ropar nåt himmelsskriande ut sin saknad efter mig och jag har fyra litertetror vitt tyskt direktimporterat vin att konsumera - även de courtesy of snyggot Å, jag är  glad att du inte dricker vin bejb, och lovar att inte berätta nåt för din svärfar! ;-)


*doin' the soffhopp*

 
 
Ingen bild

Snyggot Å

31 januari 2009 13:45

Vassego sls... Nää fy fan för vin offtast så det är bara å hemta vid nästa leverans... :P

 
Ingen bild

J

2 februari 2009 08:19

Av alla idiotmyndigheter är nog FK värst ärligt talat.Borde inte vara alltför komplicerat kan jag ärligt talat tycka..

Bättre att vara med snyggingen Å ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards