Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Det skriker

Av Catten - 28 januari 2009 22:28


en baby i mitt hus.....


I lägenheten snett över min skriker ett litet barn, så där ihållande och andlöst som bara riktigt små barn kan. Jag vet att mamman är ensam med sitt barn och jag lider med henne - jag minns de till synes oändliga nätterna när jag matade, vyssjade, bytte, klappade, nynnade, matade igen, rapade, hyssjade och barnet bara skrek och skrek, blev svettigare och otröstligare och då...då tackade jag alla högre makter för att jag nånstans långt inne ändå hade den där spärren om gjorde att jag trots all ångest det där skapade inte kastade ut ungen genom fönstret.....


För visst känner de allra flesta av er mammor, och kanske pappor också igen det där - att till slut känna sig så maktlös och hjälplös att man nästan skulle kunna göra vad som helst, bara det underbara lilla knytet blev tyst? Jag hade ju åtminstone bitvis en barnafader i faggorna och det hände ju att han tog över när jag vakat flera nätter i rad, men att vara helt ensam! Jag undrar vad hon skulle säga om jag kom upp och erbjöd mig att avlasta? Vi gör ju inte sådant i vårt samhälle, "tränger oss på" helt okända? För okänd är hon ju, trots att vi bott i samma trapp i ett halvår nu...men hon är den enda av mina trappgrannar som åtminstone frivilligt säger hej och möter min blick när jag hälsar så kanske, kanske jag ska erbjuda mig nån gång?


Inte ikväll - nu har gossen tystnat (jag vet att det är en gosse eftersom han har en sån där käck reg.skylt med sitt namn på liggvagnen) och jag minns hur jag själv tassade på tå strax efter sådana sessioner, med hopp om att telefonen skulle hålla sig tyst tills knyttet kommit ner i djupsömn, att inget syskon skulle vakna och behöva nattas om utan att jag skulle få en stunds andrum....Jag älskar mina ungar - inte tu tal om saken, men de där stunderna saknar jag inte ett dugg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards