Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

SPAttig dag

Av Catten - 29 mars 2008 19:42

har det varit idag.....


Som vanligt steg jag upp strax innan jag gick och lade mig ;-), käkade ingen frulle, duschade inte (uäck) utan packade "badväskan" - envisa som röda grisar som vi är, damerna på vuxendagis, bestämde vi oss för att genomföra vår planerade SPA-dag även utan massage och visning av skönhetsprodukter som föll bort pga magsjuka - och drog iväg redan vid 8.30 i morse.


Vi var ett tiotal kärringar i varierande ålder som började dagen med att käka gemensam frulle och sedan masade ner våra mer eller mindre förfallna kroppar i 35.7 gradigt vatten, guppande runt som korkar och förande små konversationer. Har ni sett de ungerska männen i termalbaden som spelar schack? Ungefär så där såg vi ut, med det undantaget att vi förmodligen hade minst 100% mer snack än vad de har! *L* Såååå skönt!!


Eftersom jag är den jag är, och säger sådant som jag säger chockade jag de små tanterna när jag klev ned i det härligt varma vattnet genom att utbrista "Vem behöver en karl när det finns varma bad!" Aja, lite försiktigt fnissade de i alla fall även om man inte pratar om "sånt där".....och eftersom jag är den jag är och gör som jag gör så var jag såklart sist upp ur vattnet efter att E-L givit klartecken att en dusch fanns ledig och rusade in i den varma duschen och där stod jag lääääänge! =) När alla andra försvunnit till bastu eller annan sysselsättning stod jag kvar och efter en stund öppnades dörren och Y kikar in "för att förvissa sig om att jag inte drunknat". Nää...jag DUSCHAR ju, så länge och så varmt som möjligt och när jag kom ut var jag rödare än en dansk korv och skrynkligare än ett stekt isterband!!


Varför så mycket snack om mat? Jo, för inte nog med att jag fick i mig en ordentlig frukost...E-L förvissade sig dessutom om att jag åt lunch genom att bjuda på nybakat bröd och lite annat smått och gott - inklusive ytterligare tre timmars babbel....och sen for jag vidare till A "när jag ändå var ute och körde" och där trugade hon i mig kyckling, ris och bearnaissesås. Idag har jag nog käkat mer än vad jag gjort på hela veckan - samt fyllt på förråden med ännu mera knäckebröd, trots att folk hävdar att jag inte kan leva på det *S*


A är minst lika bra på babbel som jag, och hennes fyraåring bistod med en hel del hon också, även om hon mest hela tiden vart förbannad på mig för att jag sa ifrån om och om igen när hon bossade med sin mamma ..I LOATHE spoiled kids!! Hon får bli hur tjurig hon vill - det finns ändå ingen som slår Catten i det! ;-) men nu är jag trött, trött efter att ha SPAttat runt - undrar om jag nånsin lär mig att fylla mina dagar med måtta? Jaja, imorgon är en annan dag - den här har åtminstone varit bra! =)


Hej och tack - SPAsnack!

 
 
agnetha

agnetha

29 mars 2008 20:29

Vad vore livet utan babbel?????

http://www.pysselmorsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jonas

30 mars 2008 22:19

Spaziba?Nä,det låter som det var ett skönt spa.Själv skulle jag inte tacka nej till en bubbelpools vända.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards