Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

En alldeles

Av Catten - 28 mars 2008 19:55

exemplarisk liten dam har jag träffat idag - lilla A sex veckor gammal, dotter till min körledare I och hennes M. Den lilla damen satt alldeles förnöjd i en fåtölj och tittade på en ko när vi kom för att besöka henne - för naturligtvis blev hon centrum i sällskapet! Ganska snart kom hon på att hon hellre satt hos TantCatten än ensam i en fåtölj =) och sådana damers önskningar måste självklart efterkommas!


Fika - vad är det när det finns bäbisar i närheten liksom!? Nu är jag faktiskt inte så tokig som det låter - efter tre ungar är jag nöjd och mer än nöjd med den egna produktionen, men det är nåt visst med lånebäbisar, man kan liksom dra essencen av det mysiga med dem - och så fort de gnäller, spyr eller skiter ner sig så vips! Tillbaka till mamma! Så förutom en kort vällingpaus hos morsan och ett snabbt blöjbyte av pappsen har jag i eftermiddag underhållit och underhållits av en jämbördig. Vi såg varandra djupt i ögonen och hade de mest fantastiska nonsenskonversationer om livet, solen och naturligtvis kossor.


Mamma I är nämligen samlare av "koattiraljer" så A har trots sin späda ålder försetts med diverse komönstrade kläder och dito leksaker. Kontrasten mellan svart och vitt är ju det som spädisar uppfattar allra bäst så det är ju lämpligt, och det var förmodligen det hon berättade för mig också, men det är ett tag sedan jag pratade babytalk så jag är inte helt säker! En trivsam stund var det dock - men efter att ha vaggat (för det gör man ju automatiskt, vare sig det behövs eller inte - jag gör det fortfarande med kundvagnen i varuhuset) och hållit och gungat  så kändes det sååååå rätt att lämna över A till pappsen för matning och istället lyfta upp stackars kissen Emil, som känt sig så undanskuffad att han sovit i pannrummet under natten :(


Nu är väl iofs en katts spinnande nog så njutbart, men det kommer ändå inte i närheten av ett spädbarns leende. Jo, jag vet att man på BVC påstår att det bara är gaser, men jag såg nog minsann att hon flinade i mjugg, lite så där lagom full i fan när vi pratade om allt bus man kan hitta på när man växer upp som lilla damen kommer att göra: med två underbara, öppna, engagerade och lyhörda  människor som föräldrar, på en gård strax utanför lilla byhåla med alla de underbara lekplatser, klätterträd och gömställen som gör det så härligt att vara ute och leka på ljumma sommarkvällar....


All lycka i livet till dig - lilla "bajsprinsessan! =)

 
 
Ingen bild

LoneWolf

29 mars 2008 00:15

Jag såg ett exemplar av en sådan parasit häromdagen, eller rättare sagt hörde.
Men herregud, jag begriper inte var de hade gömt förstärkaren?
Ibland så inser man att man har det bra som man har det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards