Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Bara en till...

Av Catten - 27 april 2009 18:41


Häromdagen fick jag en "avi om ett stort brev". Hmmm liksom, vad kan det vara? Jag har inte beställt någonting någonstans ifrån, bidraget räcker inte till det hur mycket nytt jag än kan tycka att jag behöver. Min födelsedag har passerat med råge, så nån prepent kan det inte vara. Kan det vara så illa att inkassokrav numera skickas ut för avhämtning, eller är det nån som har stämt mig och jag ska hämta ut en delgivning? Jag vet inte hur sådant fungerar - men man har väl sett på tv hur det går till i det stora landet i väst? 


Avin om det stora brevet har därför fått stå i mitt kök, jag har betraktat den då och då - ömsom med nyfikenhet och ömsom med lätt ågren. Idag tog nyfikenheten över, det fick vara en delgivning om det ville det, jag har inget som nån vill ha ändå....


Det var varken inkasso eller stämning! Tack rara M, nu kan jag ÄNTLIGEN telefonera mer än bara (!) 40 minuter innan min trådlösa börjar pipa hysteriskt och varna för att batteriet är på upphällningen! Jag tar det dessutom som en liten vink - och så fort jag har listat ut hur man gör för att komma ut på linjen ska jag inviga luren med att ringa dig....=) 



 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

27 april 2009 20:30

*fnissar* Jag skulle aldrig kunnat hålla mig så länge*diplom till dig*
Jag fick en avi en gång, och det stod VINST och jag blev så satans glad för jag trodde jag vunnit ett högsta pris i en tävling jag deltagit i. Jag vann typ 30:e pris. Det var en bok om Danska korvar...eh inte riktigt vad jag räknat med näää :(

http://mofs.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 april 2009 22:56

Hehehe!! Grattis till en bra försändelse!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
msA

msA

28 april 2009 10:22

Hihi :)
Jag hade aldrig kunnat hålla mig om jag fick paket.
Och en telefon är en väldigt bra present. Även fast jag PERSONLIGEN aldrig-aldrig-aldrig pratar telefon hemma om jag inte måste. Är trött i huvudet efter altl prat på jobb... å så ;)

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

J

28 april 2009 20:29

Tycker om att prata i telefonen?Då kan vi göra en deal,jag medlyssnar på dig och knappar på användarnas datorer ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards