Alla inlägg under mars 2009

Av Catten - 22 mars 2009 18:54


Glöm krogragg, glöm nätdejting, glöm vännernas matchmaking - gör så här i stället:


P20 fyllde ju just 20 igår och för att celebrera detta skickade ömma modern in en liten annons till lokalblaskans familjesida. En bild på den snygge, hans namn och lite fakta om vad han jobbar med och sysslar med på fritiden. Igår morse fick han ett sms som löd:" Hej, ursäkta men jag såg din bild i tidningen - är du singel?" Artig och väluppfostrad som han är svarar han naturligtvis och undrar tillbaka vem avsändaren är och en liten kort konversation utspelar sig. Nån timme senare kommer ett nytt sms: "Hej, singel?", en stund senare ännu ett och därefter ännu ett. Sonen har fria sms så han frågar ju avsändarna vilka de är och varför de skriver till honom.


All fyra har sett firarbilden och blivit nyfikna och en av dem har väldigt svårt att ge sig och fortsätter att skicka sms även under hela dagen idag trots att hon inte får svar. MammaCatten är ju också nyfiken så under eftermiddagen har vi roat oss med att kolla upp telefonnumrena på den där praktiska sökmotorn för att kolla om det är någon kompis som driver med honom - men det är fyra olika tjejer på fyra vitt spridda orter som alltså tycker att det känns alldeles självklart och ypperligt att ta kontakt på det här sättet. Intressant på min ära.


P20:s omedelbara omdöme om dem blev dock: "Fan så desperata!" och jag är benägen att hålla med. Men...man vet ju aldrig, går det så går det? Bortsett från det här som vi iofs mest skrattade åt så blev det ett riktigt hyfsat firande. Det blev inga runda köttbullar enligt önskemålet, jag gav upp efter en panna med det som Ängelen kallade "minibiffar" och slaskade ner resten av färsen i en form och bjöd på köttfärslimpa. Punkt liksom!


Liksom får jag numera inte säga förresten - P18 var inte på sitt soligaste humör och fick smärre utbrott varje gång jag kom till slutet på en mening och hann säga li.....Tur att han inte var här i fredagskväll, framemot halvtvå tiden på natten bestod mina meningar till stor del av två ord: "bajs" och "liksom"....Väldigt korta och kärnfulla uttryck och oerhört lämpliga! *skrattar omkull mig*


Som avslutning ska jag bara påpeka att det inte är mitt del att det inte är fredag imorgon - jag bad födelsedagsbarnet önska sig det innan han blåste ut ljusen men han tyckte att det vore dumt att gå miste om en veckas inkomst......

Av Catten - 21 mars 2009 19:25


mellan att ta ett glas vin och akut tvärsomna eller sysselsätta mig med något för att hålla mig vaken nån timme till får det bli en lista snodd från GladaKatarina som snott den från Anna som snott......


Höger- eller vänsterhänt: Otroligt löjligt vänsterhänt tyvärr

Humör just nu: Positivt fundersam

Är det nåt du absolut inte äter: Inälvsmat

Kläder just nu: Mysbraller, linne och kofta, "slängpå"kläderna från imorse....

Musik just nu: Inte mycket, just nu behöver jag lite tystnad

Vad sa du senast: Kram och hej, vi hörs imorgon

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Tvungen....om jag därmed fått välja social status så hade jag velat vara en välbeställd man i tidiga 1800-talets England

Längd och vikt: I'm not overwheight, I'm undertall!

Hur många kuddar sover du med: Med: nio. På: en

Favoritväder: Sol och värme, gärna närmare 25 grader... 

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En båt med fullständigt survivalkit, en händig och musikalisk man och ett bibliotek

Spelar du nåt instrument: Nope, men jag sjunger störande ofta =)

Morgon- eller nattmänniska: Natt...men numera ständigt trött

Sparare eller slösare: Har inte råd att slösa, har inte råd att spara.

Vem är viktigast för dig: I grund och botten jag själv, mår jag inte bra kan jag inte finnas till för min släkt och mina vänner

Bästa film: Döda poeters sällskap, eller Boy's don't cry 

Tror på liv på andra planeter: Nån bassilusk finns det säkert, och i andra solsystem förmodligen mer än så?

Kommer du ihåg din första kärlek: Kärlek och kärlek, när jag gick i lekis var jag löjligt förtjust i Conny - han visste nog inte att jag fanns.....

Har du några homosexuella vänner: Det tror jag inte - men det är inte ett medvetet ställningtagande.

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Jag vill gärna hoppas på det. Otrohet är ett brott i mina ögon, både psykisk och fysisk sådan.

Hur många barn har du/vill du ha: Tre stycken ljuvliga - men knappast "barn" i åldersbemärkelse längre.

Bio eller promenad: Helt beroende på sinnesstämning

Snarkar du? Jodå,när jag är täppt i näsan eller fruktansvärt trött, jag har tillochmed snarkat så jag väckt mig själv.

Rädd för insekter? Spindel är ingen insekt väl?

Äckligaste insekten: De är ju inte jättegulliga liksom......

Bästa bok? Oj, det finns ingen möjlighet att nämna bara EN! 

Vad vill du jobba som? Med ord, i någon form

Pizza eller hamburgare? Nej tack.

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Undanplockat, men dammigt

Gungar du på stolen? Hmmm...jo, på min egen köksstol tyvärr 

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Jag lider inte av dödslängtan, däremot svindel! Frågor på det? 

Hur många syskon har du? En Stor Syster.

Vad är du mest rädd för? Jag har nedärvd spindelfobi. Och är horribelt rädd för det "ego-samhälle" som håller på att formas.

Är du rädd för blod? Inte rädd precis, men gillar det inte heller.

Saltar du på maten? Någon frågade mig en gång om jag är "född med ett saltkar i näven". Jag tolkar det som kritik och därmed är svaret givet....

Gillar du att sjunga? Japp, ja, yes, oui, si, doch - alltid och överallt!

Vilket gymnasieprogram gick du och varför? 2-årig social linje - ett rent misstag som jag av olika anledningar inte rättade till.

Anser du att du är stark? Fysiskt sett har jag stor benstyrka, hyfsad armstyrka och löjligt klena handleder/händer. Psykiskt är jag på en klart uppåtgående kurva! =)

Brukar du sola? Jag är gärna ute i solen, min tattarhy gillar det, men jag ligger aldrig och "pressar".

Vad gör du om du får hicka? Jag har inte hickat sedan jag minns inte när. Håller andan kanske?

Röker du? Nej, inte sedan nyår.

Snusar du? Jo, jag bytte ju missbruk tyvärr....

Kaffe, te eller inget? Helst thé, men även Kaffelatte 


Av Catten - 21 mars 2009 15:16


Det har varit lite tyst här - jag har roat mig med annat. Tydligen har jag en faiblessé. Något att backa ifrån eller acceptera och flyta med strömmen i? Jag vet inte - det lär visa sig med tiden.


Tiden har gått fort, den gör visst det när man har roligt och idag kl 22.23 fyller min stora, fina, underbara son 20 år. Att jag (med mitt lusdåliga sifferminne) kommer ihåg det exakta klockslaget beror på att förlossningsarbetet var utdraget och jag ringde några gånger till min mor för att rapportera hur gångt kommen det första barnbarnet var och vid ett samtal framåt kvällen bad hon mig ringa när det var klart "men inte efter 22.22, för då sover jag". Än i dag vet jag inte om hon var allvarlig när hon sa det.


Hur som helst så ringde vi såklart och rapporterade att en vackert gulsotstonad gosse på 3800 gram och 52 centimeter var född. En ståtlig pojke redan på den tiden - och hans farmor utbrast vid första titten att "det är bara skägget som fattas, annars är han morfar opp i dan!" Och morfars gosse har han varit hela livet - faktum är att jag tror att han var den första baby min pappa bytte blöjor på. Nu behöver han inte den sortens omsorg, men det är ändå ofta morfar han vänder sig till och det gör mig glad. Jag tror att det ge en viss stabilitet i livet att ha flera vuxna och i olika generationer att vända sig till.


Imorgon blir det fira - det firande vi nu mäktar med i den här trasiga och lappade familjen. Jag har avkrävts löfte om köttbullar till middag - riktiga runda köttbullar. Idag ringde jag till mina föräldra och bad dem komma tidigare....kanske för att hjälpa till att rulla köttbullar?*L*

Av Catten - 20 mars 2009 14:58


på radion att det är "Internationella groddagen" idag.


 På kanelbullens dag äter man en kanelbulle, på kvinnodagen demonstrerar man för jämlikhet. Hur firar man groddagen? Förslag, någon?


*ser förvirrad ut*

Av Catten - 19 mars 2009 22:04


Men jag bara MÅSTE visa "min" P20 och hans flickor....*L*

Han är "passare" i det här klippet, tyvärr med ryggen mot kameran hela tiden....


*tillägger* Det är med stolthet jag säger att det är från mammaCatten han ärvt intresset för gympa - tro det eller ej!*L*

Av Catten - 19 mars 2009 20:20


Kommer ni ihåg den här? Idag känner jag mig som Skalman.......

Av Catten - 19 mars 2009 08:23


På den Internationella kvinnodagen 8 mars funderade jag lite kring vad som är manligt och kvinnligt. Igår gjorde jag något som åtminstone jag själv upplever som nästan karikatyrartat kvinnligt: jag tröstshoppade.


Joråsåatte...inga mängder, för det tillåter inte budgeten - men tillräckligt för att må ännu bättre i det vårligt ljuva vädret. Tanken var ett par nya skor, det börjar bli lite överkurs att gå i stålhättekängor så här års. Tyvärr är modet emot mig. Vårens fotbeklädnad är antingen en ballerinasko (som jag redan har en från förrförra året och är nöjd med, tackar som frågar) eller nån liten.......ful gympasko i tyg. Gympadojjer är sååååå inte jag liksom! De fanns i alla upptänkliga färger, mönster, med kilklack(!) och vanliga platta. Det hjälps inte - jag tar inte på mig något dylikt ens under vapenhot.


Bittert besviken och fast besluten att ändock shoppa något gick jag över till klädbutiken, plockade raskt åt mig ett gäng kläder och gick sammanbitet mot provrummen.Prova kläder är ju alltid lika kul när man drar mer än storlek 36 och igår var det extra roligt - dels därför att två snoriga, skitiga luffarungar kröp omkring och glodde under dörrarna till provrummen och ingen mer än....Catten....sa ifrån. Den tillhörande förmodat kvinnliga individen glodde surt på mig och sade med massa ironi i rösten till sin avkomma att "inte störa de upptagna tanterna". Tant - my foot liksom - den dagen jag ser lika sliten ut som den kvinnan ska jag allvarligt överväga att klä mig i heltäckande femmannatält.....


En positiv - och negativ sak var dock att de reajeans jag plockade med var för stora - jag har inte svällt ut lika illa som jag trodde. Å andra sidan fanns de naturligtvis inte i nån mindre storlek. Så fan flög i mig som han plägar att göra ibland och jag shoppade på mig ett par KNALLråwsa plyschbraller istället, en dito kortärmad tröja och en svart med 3/4 lång ärm, inga tryck, inget mönster eller rysch och pysch, det är inte jag det heller. Sålunda är jag ekiperad för våren!


Så där ja, nu har ni banne mig fått Catten första modeblogg - om det var så värst mycket mode i den vet jag inte, mest anti men.........sån är ju jag! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards