Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Catten - 30 mars 2009 22:16


* Min tv håller på att ge upp- den har ett underligt skorrande biljud ibland :(


* Det fanns inga tvättider på flera dagar :(


* Jag är obeslutsam intill tystnadens gräns - dumt, clean cuts är troligtvis bättre :(


* Dagens föreläsning som skapade fler frågor än den gav svar på :(


* Någon har snott ventilerna på cykeldäcken :(


* Den allerstädes närvarande tröttheten - för lite input, för mycket input? :(



Av Catten - 30 mars 2009 16:44


På förekommen anledning liksom...så skulle jag i likhet med Puumba i Lejonkungen vilja säga till en skrämmande stor del av mänskligheten:


"Lämna ditt bakomflutna framför dig!"


Varför har en del så svårt att gå vidare, att släppa det som varit och våga/vilja/kunna staka ut en ny framtid åt sig? Jag säger inte att det är gjort i en handvändning men vissa - inga nämnda och inga glömda - verkar uppskatta att grotta ner sig, hänga upp sig och drömma sig tillbaka, önska att saker vore ogjorda - men så är det inte. Det som har hänt, det har hänt - skrapa ihop dina spillror och fortsätt framåt. Gör du inte det så skadar du dig själv och även människor i din omgivning. Att gråta över spilld mjölk må vara en klyscha, men det är fan i mig så mycket klyschigare att faktiskt göra det.......


Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards