Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Catten - 17 mars 2009 16:27


har det varit på skolan ett tag nu. Naturligtvis beroende på de uppsägningar alla vetat skulle komma nu under våren. Spekulationsvågorna har gått höga om vem, vilken tjänst, när och hur.


Idag kom svaret. Det har varit studiedag för eleverna och diverse internt arbete för lärarna - jag har roat mig rätt ordentligt i musiksalen med att katalogisera musik och med jämna mellanrum pausat vid pianot med musiklärarare S när vi hittat nåt som vi bara måååååååste sjunga. Under eftermiddagen sjönk stämningen mer och mer när rektor successivt gick igenom lärarstaben och en och en plockade in de lärare som kommer att bli övertaliga lagom till sommarlovet.


Jag är inte avundsjuk på varken de som blev inkallade eller på S-O. Att behöva lämna ett sådant besked till t. ex M, som är 62 och därmed för ung för den utlovade pensionen från 63.5 och för "gammal" i arbetsmarknadens ögon för en ny anställning. Eller till P, som har en dotter på 9 månader och köpte hus i somras.....tungt läge. När och hur eleverna ska underrättas har jag ingen aning om, men jag föreställer mig att det kan bli svårt för lärarna att upprätthålla både sin egen och ungarnas arbetsmoral under våren....


Till viss del har jag upprätthållit min egen moral: jag har fortfarande inte rökt mer än en cigarett sedan nyår. Enånhalv om man ska vara noga eftersom jag provade att tröströka för nån vecka sen när det var tungt - men det var så ogott att jag lade ner omedelbums.

Av Catten - 17 mars 2009 07:13



Bilden är stulen från nån på nätet som glömt att ange upphovsrättsinnehavare - vet ni vem det är så släng iväg ett gnäll så ska jag ange det! *inte bara trött utan irriterad också*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards