Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

I valet och kvalet

Av Catten - 21 mars 2009 19:25


mellan att ta ett glas vin och akut tvärsomna eller sysselsätta mig med något för att hålla mig vaken nån timme till får det bli en lista snodd från GladaKatarina som snott den från Anna som snott......


Höger- eller vänsterhänt: Otroligt löjligt vänsterhänt tyvärr

Humör just nu: Positivt fundersam

Är det nåt du absolut inte äter: Inälvsmat

Kläder just nu: Mysbraller, linne och kofta, "slängpå"kläderna från imorse....

Musik just nu: Inte mycket, just nu behöver jag lite tystnad

Vad sa du senast: Kram och hej, vi hörs imorgon

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Tvungen....om jag därmed fått välja social status så hade jag velat vara en välbeställd man i tidiga 1800-talets England

Längd och vikt: I'm not overwheight, I'm undertall!

Hur många kuddar sover du med: Med: nio. På: en

Favoritväder: Sol och värme, gärna närmare 25 grader... 

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En båt med fullständigt survivalkit, en händig och musikalisk man och ett bibliotek

Spelar du nåt instrument: Nope, men jag sjunger störande ofta =)

Morgon- eller nattmänniska: Natt...men numera ständigt trött

Sparare eller slösare: Har inte råd att slösa, har inte råd att spara.

Vem är viktigast för dig: I grund och botten jag själv, mår jag inte bra kan jag inte finnas till för min släkt och mina vänner

Bästa film: Döda poeters sällskap, eller Boy's don't cry 

Tror på liv på andra planeter: Nån bassilusk finns det säkert, och i andra solsystem förmodligen mer än så?

Kommer du ihåg din första kärlek: Kärlek och kärlek, när jag gick i lekis var jag löjligt förtjust i Conny - han visste nog inte att jag fanns.....

Har du några homosexuella vänner: Det tror jag inte - men det är inte ett medvetet ställningtagande.

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Jag vill gärna hoppas på det. Otrohet är ett brott i mina ögon, både psykisk och fysisk sådan.

Hur många barn har du/vill du ha: Tre stycken ljuvliga - men knappast "barn" i åldersbemärkelse längre.

Bio eller promenad: Helt beroende på sinnesstämning

Snarkar du? Jodå,när jag är täppt i näsan eller fruktansvärt trött, jag har tillochmed snarkat så jag väckt mig själv.

Rädd för insekter? Spindel är ingen insekt väl?

Äckligaste insekten: De är ju inte jättegulliga liksom......

Bästa bok? Oj, det finns ingen möjlighet att nämna bara EN! 

Vad vill du jobba som? Med ord, i någon form

Pizza eller hamburgare? Nej tack.

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Undanplockat, men dammigt

Gungar du på stolen? Hmmm...jo, på min egen köksstol tyvärr 

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Jag lider inte av dödslängtan, däremot svindel! Frågor på det? 

Hur många syskon har du? En Stor Syster.

Vad är du mest rädd för? Jag har nedärvd spindelfobi. Och är horribelt rädd för det "ego-samhälle" som håller på att formas.

Är du rädd för blod? Inte rädd precis, men gillar det inte heller.

Saltar du på maten? Någon frågade mig en gång om jag är "född med ett saltkar i näven". Jag tolkar det som kritik och därmed är svaret givet....

Gillar du att sjunga? Japp, ja, yes, oui, si, doch - alltid och överallt!

Vilket gymnasieprogram gick du och varför? 2-årig social linje - ett rent misstag som jag av olika anledningar inte rättade till.

Anser du att du är stark? Fysiskt sett har jag stor benstyrka, hyfsad armstyrka och löjligt klena handleder/händer. Psykiskt är jag på en klart uppåtgående kurva! =)

Brukar du sola? Jag är gärna ute i solen, min tattarhy gillar det, men jag ligger aldrig och "pressar".

Vad gör du om du får hicka? Jag har inte hickat sedan jag minns inte när. Håller andan kanske?

Röker du? Nej, inte sedan nyår.

Snusar du? Jo, jag bytte ju missbruk tyvärr....

Kaffe, te eller inget? Helst thé, men även Kaffelatte 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards