Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Catten - 31 mars 2009 17:03


Måntro om det är våren som påverkar? Städar gör jag i allafall - inte hemmet men väl datorn, eller snarare dess innehåll. Jag hamnade i min hotmail idag, i jakt på ett sånt där "skickavidaremess" ni vet, med nån kulig grej som jag ville vidarebefordra till en vän. När jag hittat och skickat det fastnade jag i min korg för tidigare skickade mess och började läsa där...... Läste om hur jag försökt förklara hur jag tyckte, tänkte, trodde och till och med hoppades då och då. Ibland missförstods det, ibland nonchalerades det, nån gång fick jag svar men gemensamt för alla messen var att de är inaktuella. Jag raderade.


Sen gick jag vidare till min inkorg och gjorde likaledes, plockade bort såväl de vilsekomna skyddsängelsmailen som de mer humoristiska och även det lilla fåtal personliga som fanns där. De är också inaktuella, fast ändå skrämmande aktuella. Historien upprepar sig i mångt och mycket. Jag raderade. Mycket finns kvar i minnet, men jag behöver inte den påminnelse de utgör genom att finnas kvar där, tillgängliga en dålig dag (eller natt).


Sen rensade jag på den där communityn där alla ska vara med, plockade bort en och annan kontakt som inte längre är en kontakt utan enbart tomhet och tystnad. Därefter gjorde jag ett svep på msn och i kontaktlistan på hotmailen, plockade bort ett par bloggar och länkar till andra sidor som inte längre känns relevanta att ha kvar. Det lättade faktiskt - jag tror på att lägga saker och ting bakom sig snarare än att gå och segdra och älta, det här var ytterligare en bearbetning och ett myrsteg ut på vägen mot mitt nya liv......


Jag tror bestämt att det var en tecknad rymdgubbe som sa: "Mot oändligheten- och vidare!" och det låter som ett helt okej slagord.....

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards