Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Jag - en Svensson?

Av Catten - 28 februari 2009 20:48


Nej, inte riktigt.....jag höll på att bli en Johansson en gång -92 men det rättade till sig genom att han bytte efternamn strax innan bröllopet. Ja, nu var det ju i och för sig inte själva namnet jag menade utan snarare det faktum att jag kollat Melodifestivalen ikväll.


Jag hade stora förhoppningar på Sarah Dawn Finer, men jag tyckte ärligt talat inte att hon lyfte på det vis vi vet att hon har röstkapacitet för. Därför blev föga förvånande min favorit Malena Ernman - underbar röst som hon verkligen använder - sen var det ju knappast en schlager - men vilken av låtarna var det liksom?


Övrigt att notera:


* Susanne Alfvengren hade mer tyg i sin klänning än Anna och Maria hade tillsammans.


* Thorleifs är trygga - de låter ALLTID likadant...


* Det känns smått underligt när tre gossar på 16 och 17 med utmanande höftvickningar sjunger om sexuella aktiviteter hela natten......de är för fanken yngre än mina ungar!


*Ungefär 97,9 % av Petra Medes skämt föll platt till marken.


*Agnes säger att hon har "fobi mot hår, men inte sånt som växer på huvudet".....det kommer att bli jobbigt för henne när hon blir gammal nog för att komma in i puberteten! *ler grymt*


Sen måste jag erkänna att jag är en notorisk bakåtsträvare - jag fullständigt AVSKYR att det är femtioelva omröstningar i varje deltävling - och jag är inte glad åt att det är trettiosjutton deltävlingar, andra chanser, delfinaler och slutfinaler heller......


 
 
msArden

msArden

1 mars 2009 14:46

Håller med!!! Vill ha tillbaks den gamla hederliga 1-kvällsfestivalen, eller åtminstone en där bidragen inte tvingas duellera mot varandra. Det KAN ju vara så att de två bästa bidragen får duellera mot varandra, och den vi skulle haft störst chans med aldrig ens får en chans...

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

Snyggot Å

3 mars 2009 10:32

Och med det vill du ha sagt att dina ungar inte håller på med "höftvickningar"!? Dream on lixom... hahahahahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards