Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Catten - 24 februari 2009 19:25


Jooorå, det har jag inga som helst problem med att erkänna - även om det faktiskt sades med ett fniss. Idag har jag nämligen fotograferat "mina" små matte- och musikdamer. Rysansvärt närgågna bilder som de ska ha på en liten namnbricka när de gör sin APU (prao, pryo, yo för oss som är av äldre årgångar) och det var ju långt ifrån uppskattat. När deras mentor upplyste dem om fotograferingen veckan före sportlovet var det nästintill upploppstämning.


Idag har de tvingats in i ett litet förrådsrum med hiskeliga häxan, tvingats att kommunicera med henne, visa sig från sin goda (både yttre och inre) sida. De är ju inte så katiga när de inte färdas i flock utan helt vanliga ungar som vill och behöver bli sedda. Alldeles för många av dem väljer ju tyvärr att få uppmärksamhet på ett negativt sätt men det är rätt svårt när man ska stå för det utan kompisstöd - då kunde de faktiskt skoja och bli skojade med allihop. Fy fan för att vara tonåring, jag är glad att jag har den tiden bakom mig......


Inte en enda av dem blev nöjd med sina bilder, möjligtvis med undantag för  klassens enda manlige elev som inte ens ville se sina. Mina små uppmuntrande ord till dem att de visst är fina, visst duger, att alla är lika missnöjda oavsett hur de ser ut och att det är ofattbart för mig kanske inte gör nån skillnad alls, eller kanske de gör det? Jag bjuder gärna på småpratet om det kan göra en enda gnutta skillnad för en enda av dem, även om flertalet av dem tycker att jag är töntig och/eller patetisk....Suset som gick genom klassrummet gick inte av för hackor när jag som avlsutningsord sa: "Tack för bilderna, nu har jag nåt att lägga ut på min BDB idag........" *ler elakt*


Imorgon ska jag göra debut - i personalkören. Vår körledare I ringde i eftermiddags och mellan kväljningarna lyckades hon få fram att hon led av magsjuka var på jag omedelbart avböjde både sånglektion och körövning. Inte för att jag någonsing haft magsjuka, men det kändes ju onödigt att hon skulle spy i pianot. Snällt och omtänksamt tänkt av en hiskelig häxa, eller hur? ;-)



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards