Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Catten - 8 februari 2009 11:21


har jag drabbats av igen och det njuter jag av. Igår läste jag slut på John Ajvide Lindkvists senaste: "Människohamn" och även om jag inte alltid följer med i hans tankevindlingar är hans böcker om det ovanliga mitt i det helt vanliga magnetiska. Jag har läst och läst, och inte kunnat lägga ifrån mig.


Vid en närmare titt på vad som ligger på mitt sängbord och antingen har blivit läst, eller väntar på att läsas kan man snabbt konstatera att det finns en gemensam nämnare. Det är inte idel Nobelpristagare, inte heller de stora ryska mästarna, jag kan inte ens skryta med att jag läser igenom de svenska klassikerna - nej, det jag läser, plöjer, uppslukas av just nu är deckare och thrillers. Inatt började jag på Jeff Lindsays bok "Darkly Dreaming Dexter", om blodspårsexperten, tillika seriemördaren Dexter som säkert många sett på tv. Jag frossar i hemskheter, jag som knappt klarar av en Wallanderfilm för den är för läskig......


En enda bok finns det i traven som avviker från mängden och det är Phil Strongmans "Pretty vacant - punkens historia en gång för alla" men jag kan tänka mig att det kan finnas vissa  likheter ändå *L*. Intressant ska det bli att läsa den i allafall, den ligger så lockande skrikråwsa och pockar på min uppmärksamhet, men vad gäller mitt bokläsande har jag börjat strukturera mig en aning - numera läser jag bara en bok i taget för att kunna fokusera på just den och punkboken ligger inte näst på agendan så den får vänta lite.


Melodifestival var det ju igår också och den stod på i bakgrunden medan jag läste ooch läste. Vad jag kan påminna mig tittade jag bara upp under ett enda bidrag och det var Caroline af Ugglas "Snälla, snälla" som jag tyckte var riktigt bra och stod ut en aning från de andra bidragen - men nån schlager är det ju inte.....mer än så tänker jag inte fördjupa mig i denna musikaliska soppa (i bemärkelsen rörigt tillvägagångssätt med deltävlingar, omröstningar, delfinaler, dueller, andra chanser och ännu mer omröstningar) eftersom jag själv alldeles snart ska iväg och sjunga - det är Kyndelsmässodagen idag - ljushögtiden som markerar att nu är julen verkligen över. Fan tror om man tittar ut dock, snön har vräkt ner hela förmiddagen och det är vitare än vad det var på julafton.......

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards