Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Catten - 7 februari 2009 19:19


Var det att ha gäster igår minsann! Goa fina E, och så P och I som jag varit flyktigt bekanta med i säkert 15 år och varit nyfiken på att lära känna, men min gamla vana trogen gått och tänkt att "de har båda säkert så mycket och så många att de inte har tid och rum för mig". I veckan bet jag ihop, tog mig samman och frågade om de hade lust att träffas - och kan man tänka sig, det hade de =)


Så vi käkade spenatpaj, lax, nybakat bröd och diverse "guggor", drack ömsom vin och ömsom vatten och pratade, pratade, och pratade.....det blev pecis så bra som jag hade tänkt och hoppats på så när klockan plötsligt var sent, sent och P ringde till sin son för att han skulle hämta så kände vi att det här måste vi göra om! Så det ska vi.


En premiär har jag begått idag - jag har bakat princesstårta minsann, trots min tvekan inför detta! Den blev väl inte precis som en köpt men den blev äten iallafall - men med tanke på hur många vi blev tillslut så är det kanske inte så konstigt - en liten tårta till 10 personer, en hungrig hund och en allätande Frankiekatt. P (imorgon)18 blev glad för han fick klå sin mamma i både Uno och Piratspelet, skadeglädje är den enda sanna glädjen ;-) Alla är nöjda och glada och årets första födelsedag är vedrebörligen firad utan stridigheter.....


Nu ska jag sätta mig tillrätta i soffan med guggorna och brödet som blev över igår och mumsa i mig, fundera lite på erbjudandet att åka med till Örebro vecka åtta och bara ta det lungt. Att jobba är kul - men när man inte är van så är det jobbigt*L*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards