Direktlänk till inlägg 23 april 2008

I AM!!

Av Catten - 23 april 2008 19:59

Jag börjar faktiskt tro att jag är någon?


Fina vänner har egoboostat mig under ett bra tag och det har varit och är jättekul - men som de säger på reklamen: "känslan kommer inifrån". Det är viktigt för självkänslan att ha en sysselsättning, förmodligen olika mycket för olika människor. För mig betyder det oerhört mycket, jag har alltid varit en "prestationsidiot", ända sedan barndomen och det har ju såklart format mig -om du GÖR så ÄR du........


Jag läste tre år på universitetet, Programmet med inriktning mot Ungdoms- och missbrukarvård för att skaffa mig en bra utbildning, och för att jobba med något meningsfullt. Jag jobbade med barn som omhändertagits av Socialtjänsten. För det fick jag en skitlön som knappt räckte till att betala mina studielån med, och inte nog med att jag fick utstå rättmätig frustration från barn och föräldrar - även människor som inte känner mig eller har den blekaste aning om hur mitt arbete gick till skäller mig för "Gestapo" och andra epitet oerhört lämpliga att kalla någon öht och mig specifikt med min bakgrund....


Är det underligt att man känner sig förringad och rent ut sagt förbannad? Jag tänker inte ta den sortens diskussioner mer, för även samhället i stort har visat vad de anser om vikten av en fungerande socialtjänst - det blev jag varse idag när jag öppnade kuvertet med mitt anställningsbevis. Inte för att jag på något sätt klagar - men hur underligt känns det inte att utan att ha adekvat, eller ens närstående utbildning för min nuvarande anställning tjänar jag alltså i runda slängar 2700 spänn MER per månad som kyrkogårdsarbetare än som behandlingspedagog?


Tja, vad ska jag säga? Sadla om istället för att strejka, sjuksköterskor - vård och omsorg om människor lönar sig inte!! Dessutom får ni ett 7- 16 jobb, en och en halv dags ledigt för att jobba tre - fyra timmar på söndagen, frisk luft och motion gratis på betald arbetstid, slipper en jävla massa gnäll från folk som vet allting bäst själva, kan flexa ut lite när som för att köpa snus utan att kollegorna blir hysteriska och måste "täcka upp".....Nä, glöm att vara vårdare/pedagog - trädgård is da shit!! =)


Dessutom är jag "ledig" december, januari, februari, mars och då ska jag åka dit bort! *pekar*


Och btw - hur många gick på det där med grönsaker och dipp i förra inlägget? Det blev naturligtvis en skål med gammaldags vaniljglass med chokladkross! =)

 
 
Birdie har ny blogg

Birdie har ny blogg

23 april 2008 20:28

Det är rent ut sagt för jävligt. Det som borde vara värt nåt, är inte värt ett jota (lönemässigt). Inte för att kyrkogårdsarbetare skulle ha LÄGRE lön, utan för att de i vård/omsorg borde ha HÖGRE.

http://www.birdies-place-in-space.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards