Alla inlägg den 22 april 2008

Av Catten - 22 april 2008 08:00

....för flextider.....idag bara funkade det inte att stiga upp vid 6, så jag fick den snilleblixten att börja vid 9 och jobba till 18 istället, eftersom jag ändå har kör vid 19 och därmed slipper en extra resa.Är jag inte klok så säg - det blev ju också en perfekt förevändning att komma senare...*skäms, men bara en gnuttelignutta*


Så nu dricker jag mitt thé i godan ro, istället för att stjälpa i mig det bakom ratten. En tankeställare om hur jag kör fick jag igårkväll på mötet när en av damerna berättar om en bilolycka några mil bort, där en mamma och hennes lilla baby dött och två andra passagerare är svårt brännskadade. Tragiskt! Det för mina tankar osökt in på Engla, för villken man höll en tyst minut igår genom att vädja till yrekstrafikanter att ställa bilen kl 11. Fint initiativ, men jag undrar hur reportern tänkte som gick runt och frågade "Hur känns det att vara lastbilschaufför idag?"


Nog för att jag har mina fördomar om chaufförer *fnissar*, men att likställa alla med mannen som anhållits för morden på Engla och Pernilla är väl ändå lite magstarkt? Det kändes som om reportern ville skapa en stämning av "skydda er mot de hemska chaufförerna" utan en tanke på att initiativtagaren till den tysta minuten och som även var aktiv i skallgångskedjorna mm  faktiskt är busschaufför, och därmed borde tillhöra "di där rälie"? Aja, jag vet inte, men fördomar är lätt och snabbt skapade....


Nu blir det till att sätta lite fart, måste in på affären och fylla på mitt telefonkort och köpa frukt - det GÅR inte att byta ut den mot Delikatokakor! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards