Alla inlägg den 13 april 2008

Av Catten - 13 april 2008 16:28

som jag orkar har jag varit idag.......min "in - law" A var ju här igår och vi hade en trevlig kväll, när hon och ungdomarna gick beslöt jag mig för att vara ambitiös och försöka nanna tidigt men inte somnade jag? Nä, framemot halv två gled de grågröna igen för att sedan öppnas tvärt igen redan klockan sju....fatta klockan SJU en söndagmorgon!? Vilket slöseri med näst sista sovmorgonen :(


Jaja, jag fick ju diskat och donat innan det var dags att glida iväg (medvetet skryt, varken Eskrutten eller jag är så värst smidiga) till Teleborgshallen i Växjö där Karl- Oskarspelen gick av stapeln för om jag inte minns fel trettonde året. P19 är ju entusiastisk ledare för ett par flockar med ungar i varierande åldrar och är tränare för Skatelövs GF. I år deltog fem lag med varierande tema bla: Kontraster,Skräck, Bollibompa, Kommunikation och transportmedel. Det sista stod Skatelöv för och trots att jag är partisk måste jag säga att de utan tvekan var bäst!!


Komframåsäjen påtalade om varje förening att de har verksamhet för alla åldrar, men Skatelöv var den enda som visade det på plats med deltagare mellan 3 och ca 50 år, med ett framträdande som innehöll MASSOR av humor med bland annat rullatorer...... På pluskontot tycker jag också står det faktum att i de övriga föreningarna är det de vuxna som koreograferat, planerat och tränat medan i Skatelöv är det ett gäng "unga vuxna" mellan 16 och 25 som gjort allt jobbet - från idé till framförande. Mamman på platsen framför mig filmade det hela och jag hoppas kunna ha en YouTubelänk till er framöver......


Spelen avslutades traditionsenligt med en uppvisning av vissa utvalda tränare och min stolthet är ju enorm när P19 är med bland de utvalda varje år =) Volter i pik, grupperade, sträckta med och utan skruv på en Pegasus gör att det blir nästan storm på läktaren - de här grabbarna är 100% muskler och koncentration och som (väldigt) gammal gymnast själv blir jag imponerad av dem - och framför allt glad att det finns manliga förebilder i en så "kvinnlig" idrottsgren! Nu är vandringspriset deras för två år framåt och med de engagerade ledare som finns i klubben stannar det förmodligen kvar i två år till efter det! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards