Alla inlägg den 18 april 2008

Av Catten - 18 april 2008 22:32

Nästan FÖR trött för att ens orka skriva - men jag gör det ändå! *L*


Jag är glad och nöjd, har en kollega som är en äkta skvallerman och förmodligen en av de lataste människorna i Sverige - men jag har ett jobb jag trivs med, där jag gör nytta och gläder andra...jag har haft några trevliga pratstunder idag, bland annat med M som är farmor till en av P19:s kompisar. Hon såg inte pigg ut alls och jag kom till undsättning och bar hennes krukor och kassar. Hon har ett hål i hjärtat och skall limma ihop det, så fort "det finns tid" *ser förvirrad ut* Hmmmm...borde det inte prioriteras kanske? Jag vet inte hur kösystemen för op ser ut, men i mitt tycke lät det där rätt allvarligt.....


Åsså har jag blivit bjuden på middag minsann - rara A lagade lax åt den uthungrade arbeterskan idag och jag åt som en hel karl *S* Passade på att låna en termos oxå - det är imorgon dags för vårens begivenhet:Vislanda marknad, Ängelens klass ska bjuda folk på kaffe och hennes bidrag är två termosar kaffe.......lättlagat, på min ära! =)


Haft en trivsam pratstund med P19 har jag oxå idag - han är i ett dilemma eftersom han har fått TRE jobberbjudanden till efter studenten och han kan inte bestämma sig....det ena är dåligt betalt men väsentligt för hans utveckling inom det han utbildat sig till. Det andra är bättre betalt men ovisst hur länge det varar. Det tredje är väldigt bra betalt men innebär att han får ligga ute minst fem nätter/vecka - långt bort från flickvännen, gympan, hunden och andra viktigheter......Det är inte lätt att råda eftersom det finns för- och nackdelar i allt, men han är så klok så han tar säkert ett bra beslut! Jag är bara aningens rädd att han kan bli lite stressad igen.....


Nu ska jag hopp i duschen - att högtryckstvätta gravstenar innebär att man övertar en hel del av de alger, mossa och annat gammelt bôs som man sköljer bort, dessutom lyckas jag med jämna mellanrum befinna mig i vindriktningen och får därmed en hel del Åsnenvatten över mig. Mitt hår är en katastrof - milt sagt! Men jag tror inte kuddarna skulle klaga och själv undviker jag spegeln så gott det går, jag har fått ett något vindpinat utseende - ishavsvindar varvade med hagel och stekande sol är det väder som stått på menyn idag - trots att SMHI i morse lovade att sommaren skulle komma idag!?


Imorgon blir det sovmorgon - hur mycket ska vi slå vad om att jag vaknar vid halv sex och inte kan somna om? ;-)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards