Alla inlägg den 1 april 2008

Av Catten - 1 april 2008 15:07

duggar det tätt! Bitvis sitter jag och ugglar ensam i min lägenhet och ser inte en människa, telefonerna är så tysta att det ekar...


Och när jag är på gränsen till att börja slita mitt hår (det på benen, frisyren är jag för rädd om *L*) och drabbas av akut lappsjuka så rasslar det till! I söndags var det ett farligt rännande i min dörr, folk vällde in kändes det som och det var välkomna besök alltihop även om det blev lite mycket. Igår ringde fd kollegan N, som jag inte pratat med på alldeles för lång tid och vi hade MASSOR att uppdatera. N är en sån där genomsympatisk människa som bara vill alla väl och finns till för allt och alla. Det blev ett par timmar i telefon och löfte (som jag ska anstränga mig att hålla) att höra av mig snart, snart och ännu snarare om jag behöver något........


Idag ringde det på dörren och utanför stod G, som jag träffade som hastigast i affären förra veckan, men innan dess inte pratat med på....jag vet inte när!! En av de "gamla vännerna" från förr som jag lärde känna när våra ungar var småsmå och lekte ihop i stort sett varje dag. Nu är hennes äldsta 20 och au pair i USA, mellandottern utbytesstudent i Sydafrika och sonen har just fått besked om sitt gymnasieval....sheit vad tiden går!! Tre timmar försvann som en fingerknäppning - vi hade ju otroligt mycket att uppdatera - fast med G får man tänka sig för innan man låter munnen gå - hur go hon än är så har hon en olycklig fallenhet för skvaller....


Skvallra gilar jag med - men jag gör mitt bästa för att inte föra hörsägen vidare utan bara sådant som jag säkert VET, och i mesta möjliga mån positiva saker. G däremot har förmågan att bygga ut sina berättelser en hel del, de blir oerhört intressanta, men tyvärr inte så sanna. Men våra 18 år som vänner har ju lärt mig att bara berätta sådant som jag vill ha spritt över hela trakten så det är lungt!


Nyss pinglade exet till på msn och berättade med stolthet att han snart, snart är färdig med ommålningen av Ängelens rum - något som började planeras redan i december -06 så det är väl på tiden ;-) Dumsnäll som jag är så lovade jag att bidra med min sömnadskonst för att göra en "myshörna" åt henne - eller som exet sa: "Var du så dum att du tog symaskinen i bodelningen så får du ju lov att sy!!" Jag erbjöd honom att låna maskinen, men han menade på att riktigt så långt hade han inte kommit i att bejaka sin kvinnliga sida! *S*


Det kan nog vara bra med distraktioner - jag håller på att Shanghaia ihjäl mig - jag sitter stenhårt fast på nivå 32 och inte ens de sena telefonsamtalen tjänar som tankeavledare längre, jag kommer bara inte vidare! =( För övrigt känns det med all önskvärd tydlighet att tidsomställningen hade sommaren med sig - min lägenhet förvandlas sakta men säkert till en bastu, solen värmer genom mina stora men ack så skitiga fönster i söderläge - snart är det dags att plocka fram blomstrena och börja "boa" lite utomhus!


Så här års saknar jag verkligen en trädgård - men lite "bot" blir det nog att börja jobba, tro det eller ej, men jag längtar efter att få rensa lite ogräs igen! ;-) Skit under naglarna är nog ett naturligare tillstånd för mig än lackerade dito, hur snyggt det än är!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards