Alla inlägg den 15 april 2008

Av Catten - 15 april 2008 18:53

Mjaaa...den här dagen har väl  i mångt och mycket förmodligen satt ribban för hur vårt "samarbete" kommer att se ut - tror han! Herr R lever nämligen efter den  manliga ;-) modellen: "sen ska jag".......


Arbetsdagen börjar egentligen kl 7 - tidigt som håen för Catten men det är ju som det är. Herr R tyckte i förra veckan att det räckte att jag kom vid halv åtta, vilket jag tacksamt tog emot, men igår ringde han och tyckte om - halv nio skulle bli jättebra! Eftersom jag inte kan göra så mycket första dagen på jobbet utan Herr R:s medverkan var det bara att acceptera och se glad ut. Några nycklar att kvittera ut fanns inte, några arbetskläder skulle vi inte hämta ut förrän under eftermiddagen, rundvandring skulle vi inte ha utan det var akut,akutbråttom med att komma igång med planteringen av penséer på alla de fondgravar som sköts av vaktmästarna. Men efter en snabbkik in i kyrkan för att öppna upp den för allmänheten var det dags för frukost - en halvtimme efter att arbetsdagen inletts. Hmmmmm.....


Nå...efter det har jag vandrat runt med spann och spade, jordförbättrat och vänt runt jord och trodde i min heliga enfald att Herr R kom efter med plantorna för att börja stoppa dem i jorden...men nej, istället ringde han ett par "viktiga samtal" och de där jättebråttoma penséerna fick vänta medan han körde lite traktor och skyfflade ut de lövhögar han borde kört undan i höstas......och de stackars blommorna kannvattnade jag strax innan jag gick hem eftersom Herr R gick redan klockan två: " det är nåt med ungarna" sa han innan han försvann......


Så arbetskläder blev det inga idag - jag frågade nämnden efter vår fisklunch vilka kläder jag skulle ha och de hänvisade till Herr R, och när jag frågade honom så sa han att det får nämnden bestämma..... är det typiskt för organsiationen att alla hänvisar till någon annan så kan det här bli riktigt spännande och slutar förmodligen med att det blir som det brukar : jag gör som jag vill! Imorgon ska vi ses vid butiken för att hämta ut kläder - jag ska vara där vid sju och faktiskt inte missa att påtala vad jag gjorde under de två timmar jag jobbade efter han gick hem!


Schema ska jag också avkräva honom - jag vill VETA hur och när jag ska jobba helg, inte få frågan på torsdagen om jag kan ta söndagens gudstjänst....jag förmenar honom inte att vara ledig, men det ska vara STRUKTUR!! Sen får det nog bli ett och annat samtal med ordförande och kassör i nämnden, det är mycket jag behöver veta för att känna mig säker på att allt blir som det ska - jag har tex inte skrivit under nån anställning ännu, beslutet tas officiellt på torsdag? Hur skriver jag lönerapporter, om sådana ens finns? Hur tar jag vardagsledigt för att motsvara söndagsjobbet - tid för tid eller? Om inte - hur många söndagstimmar motsvarar en heldag vardag? Jaja, det där kommer att lösa sig, är det nåt jag har så är det ju vilja......


Det sista jag gjorde innan jag for hem var att städa av den allt annat än fräscha lilla skrubben som är vårt kontor/lunchrum - vattenkokaren var SVART av skit och diskbänken hade tanten i "Rent hus" kunnat använda för sju - åtta våta drömmar =), är det nåt jag MÅSTE ha rent så är det matplatsen, annars är ju lite skit bara bra för bakteriehärdningen, men nånstans går gränsen!!


Nu är det dags för soffan igen, det blir en tidig morgon imorron - och hassegu, jag måste ju hämta Ängelen med innan jag kan gå och nanna - henne hade jag glömt! *ASG*


Over and out - scream and shout!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards